• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dethleff XXL 9000 Någon som har denna?

Fam Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025
Jag hade gjort en missuppfattning. Vi köpte av en liten handlare som köpte av en handlare i Tyskland som beställde av fabrik. Vi hade kvar vår gamla bil så vi var aldrig utan. Nu är vi jätteglada och nöjda. Den var värd att vänta på. Gjorde första beställningen i maj -17 på en 15-17. Är nu mycket glad över att vi väntade och fick en -18 istället.
Vi kanske ses på vägarna. /Fam Pettsson Malin
 

Fam Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025
Vi hämtade den i Landvetter den 28 juni. Klarade skattehöjningen med 2 dagar. Nu är vi skattebefriade i 5 år. Det tackar man inte nej till.
Vi hade packat ihop allt från den gamla så på några timmar var det över buret till den nya. Vi körde direkt upp till Kronocamping i Lidköping. Mannen körde och jag åkte med. Det första vi kände var att den gick mjukt och fint men var mer vindkänslig. När vi stod på campingen fyllde vi fullt med vatten och packade in allt i diverse skåp. Vi hade bara lastat in allt i garaget och övriga luckor i undergolvet. När vi körde därifrån med alla saker på sin plats. Upptäckte vi att den gick ännu finare. Och så tyst inte en massa skramel. Det vi saknade på premiär turen var Markisen, MaxFan fläkten fast vi har AC och EP stödbenen. Men de kommer. Känner att den var värd att vänta på.
 
Toppen