• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

det skrivs för dåligt på damernas

H

hianders

Guest
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

En liten bakgrund till ordet "pappra". När jag var styrelseledamot i Svenska Ungdomsringen (nu Folkdansringen) så arbetade jag ganska mycket vid skrivmaskinen och vår dotter Anna (då kanske sex-sju år) tyckte det var trist så hon kom in en dag och sa "och du bara sitter här och papprar och papprar", d v s hon tyckte att jag jobbade för mycket med papper.
Undrar vad hon skulle ha sagt idag när man sitter mycket vid datorn?:swoon:

fru hianders/Inger
 

Gadden

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Linköping
HBK-Nr
8126
Medlemskap
2024
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Hej förslaget om övnings körning skulle vara kul för oss damer.Det skullevara roligt att träffa fler som inte törs riktigt, byta med maken när vi är ute skulle vara bra för oss.:p: Trevlig vinter alla där ute.
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
951
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Hej! På vår inloggning så är det ALLTID jag som skriver, mannen och datorn är inte riktigt goda kompisar så han överlåter allt skrivande till mig och det gör jag så gärna!!

mvh Birgittha
icon7.gif
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
951
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: det skrivs för dåligt på damernas

Hej igen! jag kör ofta och gärna vår husbil, har jobbat med bilar i hela mitt vuxenliv så det ligger nog i blodet, men det är bara att sätta sig och köra hur kul som helst!!

mvh Birgittha:yes:
 
Toppen