• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Damer bakom ratten

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
:snow-icon: Har inget körkort så ska vara tyst härinne....
Marina
 
Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Damer bakom ratten

Nej men mina kära damer, nu ska vi inte var "såna". Men dom får ju finna sig i ett litet milt påhopp, eller vad tycker ni?. Vi är så snälla här, eller hur? Många av herrarna gillar ju fiskekroken vilken jag håller mig ifrån!
:present-1-icon:
Eva
 
Senast ändrad:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Till Alla Damer.

Bry er inte om dessa (skämt) dom är bara avundsjuka för att Ni kan köra hbil.

Vi har träffat många Damer som kör som en Dam ska.

Ha det bra därute och tänk efter före innan du skulle gjort det du gjorde.

Hälsningar från kurt i Monica o Kurt.
:santa-5-icon: :santa-2-icon: God Hjul på Er alla.
 

svensei

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Damer bakom ratten

Jag tycker överååriga herrar ska vara försiktiga med sina uttalanden om damers kunnande när det gäller körkunskap. Åtskilliga gånger har jag läst i biltidningar att damer kör bättre och säkrare än män!

Det är gamla fördomar antar jag eftersom Jappe yttrar sig på detta sätt!


Tjejer stå på er!!

Agneta
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Damer bakom ratten

:snow-icon: Jag tror att herrarna fick som dom ville den här gången också,
de vet hur vi damer reagerar.
God Jul på er alla damer i klubben från mig.:santa1:

Lena
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Svensei,

Det är klart bevisade att kvinnor kör försiktigare, detta behöver inte alltid betyda att dom kör bättre eller hur !!! En sak är klart skulle kvinnorna tillbringa samma antal timmar bakom ratten som män då skulle vi som män vara i underläget.

Kvinnorna är sämst på orientering, hålla isär vänster och höger är tydligen ganska komplicerad :holly-1-icon: för dom. Wonder why ;) !!!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Den här tråden är otidsenlig och uttjatad. Jag tror inte det finns någon normal och s k vettig karl, som inte inser det självklara och nödvändiga i att damerna också måste kunna köra och hantera bilen lika bra och att de gör det också!

Man måste ju verkligen beklaga de par, där den ena parten av någon anledning inte kan köra eller inte har körkort ö h t.

Lustigkurrar finns alltid men behöver ju inte tas på allvar.
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Damer bakom ratten

Hej! Kanske vore ett bra uppslag till h-träff. Manöverkörning för damer där alla duktiga gubbar vore förbjudna. Vi kunde ju åka på någon sevärdighet under tiden. Va tycks om den idèn...............
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Så'na träffar brukade vi ha i MC-klubben. Behöver jag säga att vi hade enormt kul?
 
F

F.d. 425

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Hej!
En av anledningarna till att jag och min man köpte husbil istället för husvagn, var att jag anser det enklare att köra husbil. Jag kan ta husbilen och åka iväg med barnen när min man arbetar eller sticka iväg med kompisarna. Nu tycker både jag och min man om att köra så tyvärr måste vi turas om när vi är ute tillsammans.
Beatrice
 
F

F.d. 6095

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Tänk att man får vara så priviligerad att man tycker om samma saker i ett parförhållande, dvs. intresse för husbil. Har aldrig tidigare tänkt tanken att något är kvinnligt eller manligt inom husbilsintresset. Vi lär av varann, behöver varann... trots att jag är tämligen ung så har jag insett att vi alla behöver varann!

Kram Cia:santa1:
 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Hej!
År inte inne här så ofta n:spinny::spinny::spinny:u när vi har husbilen parkerad på vinterförvaring, men nu har jag läst alla inläggen från december och måste svara!
-Det är kul att klampa in på "männens revir" alltid är det någon som blir provocerad!
Vi köpte vår första husbil förra året, det var jag som derev på min man bromsade. Men jag fick som jag ville till slut, och nu har vi vår "pärla". Jag besämde mig från början att jag skulle köra och det har jag gjort till 100% vilket har medfört flera roliga småtripper med vår dotter och styvdotter (styvbarnbarn) utan att maken följt med.
Kör på tjejer och damer.....KVINNOR KAN!!!!!!
Hälsningar Siv.
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Jag tror inte att någon man blir provocerad av att kvinnorna säger att dom kan - köra husbil. Alla vet att de både kan och måste kunna köra husbilen, om de har körkort vill säga. Däremot tror jag att många kvinnor blir litet provocerade när vi män kräver att de även ska kunna veta och delta i "hur det funkar" och "hur man måste hålla koll på grejorna före och efter turerna" och "om något händer".
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Damer bakom ratten

Jag tror inte att någon man blir provocerad av att kvinnorna säger att dom kan - köra husbil. Alla vet att de både kan och måste kunna köra husbilen, om de har körkort vill säga. Däremot tror jag att många kvinnor blir litet provocerade när vi män kräver att de även ska kunna veta och delta i "hur det funkar" och "hur man måste hålla koll på grejorna före och efter turerna" och "om något händer".

Nej kan inte hålla med där....
Kan inte köra men är den som håller koll på allt annat med husbilshantering i vår familj.
Marina
 
F

F.d. 12166

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Hej Carina. Ja du visst är det roligt att köra ,vi har bara haft vår i ett halvår,men jag har kört några gånger. Vi gick med i klu8bben nu i år,eftersom vi haft husvagn innan,och låg på camping som långliggare,kan det vara roligt att lära känna husbilsfolket. Ha det bra . Hälsningar Anki Möller.
 
F

F.d. 53242

Guest
Sv: Damer bakom ratten

Ohja visst finns det fler som du. vi turas om att köra sträckorna, riktigt kul när man ser många tittar två gånger om det stämmer att en kvinna kör hehe...
 
Toppen