• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dam träff

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Dam träff

Mycket bra, det köper jag direkt! Hoppas bara att man kan komma iväg om det blir en träff, skulle vara mycket kul att få träffa fler och även lära sig hur det funkar, för det är ju sant att man låter karl sin göra allt det där, och så ska det ju inte behöva vara!
Hälsningar Anette
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Dam träff

Hej!

Nu kommer lite motvals käring - jag för min del trivs bäst när jag har Rolf med mig på helgerna. Vi har samma värderingar - att husbilslivet ger mest när vi kan vara ute tillsammans. Husbilen kör jag lika mycket som Rolf - så det är inga problem. Även om jag fick en utbildning att lära mig mer tekniska saker så är jag säker på att det skulle bli Rolf som får sköta det i fortsättningen i alla fall.

Men jag önskar er andra damer som tänker träffas en mycket givande och trevlig träff.

Hälsningar

Marie:yes:
 
F

F.d. 7998

Guest
Sv: Dam träff

Hej Marie, och alla ni som undrar om hvorfor damträff??

Jag er fullstendig enig med deg i at husbilslivet ger mest när man kan vara uta tillsammans, och jag vil derfor gjerna beretta hvorfor denna frågan om damträff kom till.

Gurli, som startade denna tråd om treffet, och jag har varit gjennom långa och svåra sjukdomsperioder, da båda våra "gubbar" har drabbats av mycket kraftigs strokar.

Vi träffades gjennom forumet her i HBK, och har senare blivit mycket nära och goda vänner, som betyder mycket i den situsjon som vi har varit.

Både Gurli med sin mann, og jag med min har ganska många år med husbil rundt om i Europa bakom oss, och jag vet at jag för både Gurli och jag kan si at om vi fortfarande kunne, så ville vi også gjerne hatt våra kjæra med på träff.

Men med sjukdom så kan man tyverr inte bestemma livet själv, och jag forlorade min mann i en ny stroke i høst, och Gurlis mann er så mycket sjuk at han måste ha hjelp utanför hemmet i perioder.

Vi har kjempat i flera år for att opprettholde husbilslivet med våra kjæra, men vi er altså nu i en situasjon hvor vi måste forsøka at få någonting till på egenhand.

Jag er derfor mycket glad for att min mann lærte opp meg med en gang vi fikk husbil både når det gjaldt kjøring och handtering av bilens tekniske innretninger, så at jag faktisk kunne klare att få oss i väg när han blev sjuk.

For oss har husbilslivet gitt en masse flotte opplevelser som vi annars inte hadde varit i stand till at gjennomföre.

Så, denna tråd om damträff, er altså et ønske från Gurli och meg om at det möjligens kunne fange opp flere damer i klubben som av en eller annan årsak inte kan resa med sina menn hele eller deler av tiden, eller om noen bara helt enkelt har lyst til å være med fordi det faktisk kan bli en trävlig träff.

Jag tänker fortsetta husbilslivet selv om jag nu er ensam, och tycker därfor att et damträff ville varit jättekul.

Hälsningar

Siw
 
Senast redigerad av en moderator:

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Dam träff

Hej Siw!

Först och främst så måste jag verkligen beklaga din sorg. Det var mycket tråkigt att höra det ni har varit med om. Då kommer ju saken i ett helt annat läge - hade givetvis ingen aning om detta. Det klart man ska fortsätta detta underbara husbilsliv även om man är ensam om man känner för det. Livet måste ju trots allt gå vidare.

Vänliga hälsningar

Marie
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Dam träff

Siw!
Precis som föregående talare så beklagar jag verkligen sorgen. Vad modigt av dig att berätta! Och du är beundransvärd som dessutom vill lära dig hantera husbilen på egen hand, jag tror att inte många hade klarat av att göra som du!
Hoppas att denna träff blir av, jag skulle vilja vara med, men det är kanske inte säkert att jag hinner, jag gillar att peppa andra tjejer att sitta bakom ratten, och dessutom fixa lite med husbilen.
Än en gång, du är beundransvärd Siw! Fram för fler sådana kvinnor som du!
Hälsningar Annette
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Dam träff

Hej Siw

(Ser att du är norska, precis om jag. :)

Det är så otroligt viktigt, det du skriver. En situation som man inte tänker på förrän man hamnar i den.
Min pappa, husbilsägare i 20 år, gick bort i cancer i våras, och därmed tog husbilslivet slut för min mamma. För tio år sedan, fick han en stroke, som gjorde honom oförmögen att köra husbilen under en hel säsong. Mamma har inte ens körkort. Och hon saknar husbilslivet oerhört.

Vi som har körkort, måste se till att vi lär oss att hantera bilen, om vi vill fortsätta husbilsåkandet även om maken går bort. Man vet aldrig vad som händer.........
Se det som en form av pensionsförsäkring - fast inte i pengar - utan i upplevelser och gemenskap.

MvH
Karianne
(som tyvärr kör alldeles för lite - älskar att sitta bredvid och njuta)
 
F

F.d. 1520

Guest
Sv: Dam träff

Hej alla damer!:spinny:Jättetrevligt med en träff för bara oss,liten undran-varför hyra in någon för att lära oss mer om husbilen? Finns inte denna kunskap bland oss?
För övrigt så brukar jag och gubben"slåss" om vem som ska köra:twitcy: men jag brukar låta honom köra annars blir han så himmla sur:wink: kram på er alle sammans.nettan
 
F

fjärrkontroll

Guest
Sv: Dam träff

Hej Gurli Sitter i kväll på Oresbacken och läser lite inlägg. Det var en mycket trevlig idé angående damträffen Har det blivit av eller är jag för sent ute?Om damträffen ej är aktuell ses vi vid påskträffen. Ha det bra du pigga danska.

Marianne På Lokes väg
 

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Sv: Dam träff

Jag är med nyfiken på om ni hade någon damträff,eller om ni tappade tråden.Om den kommer att bli av framöver kommer jag gärna.sussi
 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: Dam träff

Hej!
Ja Jag tror att tråden är "tappad"!!! Jag har själv inte haft några inlägg eftersom vår husbil går i "ide" över vintern, men i början av maj släpper vi ut den igen så Jag tycker att det skule vara jättekul med en damträff. Jag har också ett förslag på plats för träffen.....Ullared, där finns en trevlig camping med promenadavstånd till rolig shopping, detta kan kombineras med samvaro på kvällen, grillning, badtunna och bastu!!!! Någon som nappar på förslaget?
Siv.
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Dam träff

Ja, det känns som om tråden har varit "tappad", men nu tror jag att alla snart har ställt på sina husbilar, och Ullared inte helt fel, kan bli något, fast från början hade vi väl planer på att det skulle vara något "vettigt" på träffen, att man skulle få "lära" sig något, typ alla funktioner, ni vet gasol. batterier, motor, osv. kanske hur man gör i en nödsituation med brand, sjukdom osv. det finns massor, men jag tar gärna en hysterisk shoppinghelg i Ullared också!
Ta det lugnt på vägarna, så syns vi, Anette
 
H

hianders

Guest
Sv: Dam träff

Tjejer! Titta under träffar, 15-17/5. Där finns just den träffen ni eftersöker. Jag har fått förhinder men det verkar vara ett bra upplägg vid Breviks Camping.

Inger/fru hianders
 
F

F.d. 12259

Guest
Sv: Dam träff

Hej Siw och Annette! I har helt rett jag har tappet tråden pga ålder en svår vinter med sjukdom . Men det är jo helt utroligt att så många är interesert det får vi väll göra nogot ått.
Tyckar att en Ullareds tur är en bra grej.
När, vad tyckar I? det må jo vara innan sommar semestern sätter igång. Vil verkligen att där ska bli en tjej treff. MEN jag ger tråden vidare till nogon där har mera ork o yngra än jag år från 34.
Jag är leddig från 26/5 tom 7/6.
Det går inte att förboka i Ullared men plads har dom altid men inte säkkert att alla kan få el.
Sätt i gång flickor. mvh gurli.
 
F

F.d. 10606

Guest
Sv: Dam träff

Det skulle vara kul, men varför finns det bara kvinnor i södra Sverige som kör husbil?
Bor i mellansverige men skulle jättegärna åka på en sådan träff och uppmanar fler kvinnor att lära sig köra husbil. Vi åker vintern till Spanien och då kör vi varannan dag.
:cool:Lena
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 21408

Guest
Sv: Dam träff

Så koselig at det er flere Norske her ! Ja, det er viktig at vi damer lærer oss å kjøre husbil, det er så enkelt å bli hva jeg kaller " Kjærringa til kællen sin". Med det mener jeg at vi damer så lett setter oss automatisk på passasjersetet når vi skal ut å kjøre, enten det er husbil eller privatbil . Min mann er glad i å kjøre og jeg må mase om å få prøve ! Og det er mengdetrening vi trenger . God ide jenter, en gang må vi kanskje og ! God jul. Hilsen Liv
 
F

F.d. 5759

Guest
Sv: Dam träff

Jag undrar om det blev någon "Tjejträff"? Eller kommer det att bli? Jag är intresserad. Utgår från Helsingborg.
Mvh Margareta T.
Medl. 4753.
070-3331107
thideman@live.se
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10606

Guest
Sv: Dam träff

:cool:
;)Finns där nogle damer SOM är ensamma och åkar Husbil själv? Jag är bare ensam 14 dagar var 14-dag men är då pigg på att åka utt och träffa andra. En liten spontan träf var väl inte helt fel. MVH G.H.
Det vore jätteroligt med en träff där bara kvinnor är med. Inte för att det är några fel på våra män men ändå.
Hälsningar Lena i Andalusien
 

Drutten

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
5252
Medlemskap
2023
Sv: Dam träff

Jag undrar om det blev någon "Tjejträff"? Eller kommer det att bli? Jag är intresserad. Utgår från Helsingborg.
Mvh Margareta T.
Medl. 4753.
070-3331107
thideman@live.se


Hej på er alla
Jag är också lite nyfiken på om det blev någon "tjejträff" eller ej.....Vi är två tjejer från Saxtorp som gärna hänger med om det blir något. Vi är rätt så nya på detta med Husbil, men vi har ju campat i många år med våra Mc och MC--Camper, som vi nu har bytt mot en Husbil istället. Och det är det bästa vi har gjort....jätteroligt.
Hälsningar Drutten Medl. 5252 :twitcy:
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Dam träff

Tjejträff låter kul, då kanske jag kan få fart på frugan!

Hon har länge pratat om att kunna sticka iväg med sina
vänninor men hon drar sig:
rädd för att det är jobbigt och tungt bakom ratten.

Enda tunga jag själv noterat är väl kopplingen.
Sen gäller det att komma ihåg att man är ingen liten
"plutt" utan betydligt större, både i bredd och höjd!

Att hon äntligen, hösten -08, tog sig för att köra familjens
Volvo 950 med A-låda beror nog mest på att hon var så
tvungen för att kunna komma upp till Sverigefärjan i Gdansk!
När hon väl "kom igång" så lär det ha gått i minst 140 på
motorvägen norrut från Warszawa. Hmm!

Som fd lärare och ingenjör så kan jag nog komma och prata
om tekniska ämnen, speciellt El och Radio.

F´rexten, har ni inte funderat på att fråga bilkåristerna om hjälp?
En sån instruktör (dom har ju egna) borde ju verkligen kunna tipsa
om att hantera större fordon!
Där har nog även jag något att lära!

Lycka till med tjejsvärmen!
 
Toppen