• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dörrhållare

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
Köpt en ny dörrhållare till garageluckan. Ser ut så här: Dörrhållare men jag köpte den av Burstneråterförsäljare.

Men den är så tight att för att få den att gå i så måste man trycka med hela sin vikt, å då klickar den i. Samma när man ska lossa luckan, får man nästan hänga i luckan för att få hållaren att lossna. Så jag vet inte om detta kommer att gå till sig efter ett antal öppningar/stängningar eller om jag måste ta en kniv å karva bort lite av plasten? Nån som råkat ut för detta?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag har haft samma problem, det gick så långt att skruvarna som håller "honan" i väggen lossnade. Detta trots att jag hade smort med silikonfett. Min lösning var att göra tungan på hannen "hannen" smalare i ingreppet för att sedan finjustera ingreppet med en smärjelduk & smorde på nytt. Det var 2 år sedan & det håller än.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.581
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag skruvade fast en vit 8-10 mm tjock plexiglasskiva med samma form som den tidigare hållaren i de gamla hålen. Därefter skruvade jag fast den nya hållaren i plexiglasskivan.
 

Burstnersolano585

HBK Intresserad
Inlägg
277
Kommun
Piteå
Märkligt att en produkt säljs med så tighta marginaler att det inte går att använda den direkt utan modifikationer. Jag ska testa med silikon först, å hjälper inte det så får jag försöka fila en gnutta på plasten.
 
Toppen