• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig start på semestern

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Semestern startade inte som önskat igår.

Jag hade jobbat med husbilen för att få ordning på lite saker. Ville ha det klart innan vi rullade iväg, vilket jag också blev.

Så nyvaxad, rengjord inuti, lastad o tankad rullar vi iväg igår eftermiddag.

Vi hinner dock inte längre än 20mil hemifrån för än frugan missar att se en vindskiva på ett litet hus/bod som sticker ut i vägen utmed väg 243 (riktning Degerfors). Varvid bitvis av höger sida skrapas upp!

Vi kan dock fortsätta semestern, som tur är, men det känns satans trist då vi verkligen försöker att hålla bilen i fint skick.

// Niklas
 

Bilagor

  • 645984FD-8473-4A01-8561-BAE287C2A33C.jpeg
    645984FD-8473-4A01-8561-BAE287C2A33C.jpeg
    1,8 MB · Visningar: 680
D

Deleted member 11118

Guest
Tolka text är inte lätt, jag tror också det var frugan som körde
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Åkt flera tusen mil inom Europa men aldrig har det hänt något förrän jag missade en soptunna i backspegeln på stranden några hundra meter från där vi bor...
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Ja, det är knappast något man gör med med mening… :(
Minns fortfarande hur frustrerande det var att inse att man just fått en låg trädgårdsmur in i bakspoilern när man bara försökte vara snäll och släppa fram linjebussen i Träslövsläge... :(
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej! Händer alltid något någon gång, det är inget att hänga upp sig på. Materiella ting går ju alltid att fixa, mycket värre om det blir personskador.

Hälsningar Sanddammaren
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
Tråkigt, tråkigt. Har största förståelse för att det hände. Höll på att göra exakt samma sak på - förmodligen - samma ställe idag. Väldigt svårt att se och bara en häftig gir räddade backspegeln och sannolikt också vindskivan. En endaste liten röd rund reflex markerar vindskivan som sticker ut.

J Peter
 

J Peter

HBK Medlem
Inlägg
290
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19600
Medlemskap
2024
Var ligger detta ställe?
Jag borde naturligtvis ha varit noggrannare med att kolla var det var, men det är på väg 243 ett stycke - någon mil kanske? - söder om Degerfors. Höger sida i riktning Degerfors. Lite lömskt också efter en kurva om jag minns rätt. Kanske Niklas (”Avarage”) har bättre uppgifter än jag.

/ J Peter
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Jag borde naturligtvis ha varit noggrannare med att kolla var det var, men det är på väg 243 ett stycke - någon mil kanske? - söder om Degerfors. Höger sida i riktning Degerfors. Lite lömskt också efter en kurva om jag minns rätt. Kanske Niklas (”Avarage”) har bättre uppgifter än jag.

/ J Peter

Din beskrivning stämmer på pricken. Ca 250m innan finns en korsning där väg 204 viker av mot Örebro.

Och precis innan är ett kurvigt parti.

Med vänlig hälsning,
// Niklas
 

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Är det inte olagligt att ha ett litet hus som sticker ut på vägen? Känns ju spontant sanslöst farligt för bilister.
Förebygga fler olyckor genom att meddela kommunen?
 
Toppen