• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

COM-VIQ i Norrland.

Hokie

HBK Medlem
Inlägg
456
Kommun
Torsås
HBK-Nr
8500
Medlemskap
2024
Någon som vet om com-viq telefonabonnemang fungerar i Norrlands inland. Körde där i somras. Jag har tre och det var mycket dålig täckning. Hustrun
har lågprisabbonemang Vilma och det fungerade mycket bra. Com-viq tycker jag har bra abonnemang till bra pria. (Man behöver ju inte byta telefon vartannat år)
Håkan
 
F

Fd.47585

Guest
Sv: COM-VIQ i Norrland.

Vi åkte från Riksgränsen och nedåt, vildmarksvägen och vidare inlandsvägen. Jag har Telenor (samma nät som Vimla) och hustrun har Tele2 (samma som Comviq) och jag hade inga problem, hustrun hade inte lika många "pinnar" som jag men fungerade mest hela tiden ändå.

Leif
 

runger

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Örebro
HBK-Nr
1410
Medlemskap
2024
Sv: COM-VIQ i Norrland.

3g telefoni fungerar bra Tele2-comviq använder Telias nät,Mobildata fungerar väl efter dom större vägarna där Tele2-comviq har egna master.
 
R

RobbeS

Guest
Sv: COM-VIQ i Norrland.

Ska man åka i inlandet i Norrbotten är det säkrast att ha Telia. Dom andra näten fungerar vid samhällena och ganska bra längs de större riksvägarna, typ E10, men gör man en avstickare på bara några kilometer in på mindre vägar brukar man tappa täckningen.
Sen utgör ju "Norrland" två tredjedelar av Sveriges yta och Norrbotten en fjärdedel så att ge ett korrekt svar som gäller i hela "norrland" går inte.

Generaliserat kan man säga vid större städer och de flesta samhällena funkar alla nät men ska man utanför de större städerna/samhällena föreslår jag Telia. Inte ens Telia fungerar dock överallt heller.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen