• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Chromecast

F

F.d. 32985

Guest
Sv: Chromecast

Om du markerar uppe i vänstra hörnet (tre streck) så bör du få upp en meny. Välj ditt konto och därefter videokvalite.
 
R

Rolfevert

Guest
Sv: Chromecast

Jag använder både Chromecast och Apple tv i bilen.
Tycker själv att Apple tv är att föredra då jag har 220V inkopplat eftersom jag då kan spegla min iPhone/Ipad på ett enkelt sätt när jag har VPN igång.
Tycker dock det är dåligt att inte kunna köra Apple tv med 12 eller 5V
Rolf
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Chromecast

Jag har läst och även upptäckt att Chromcast och Apple tv som jag har båda
agerar på ett lustigt sätt. Jag har VPN på plattan och vill se vissa program men de säger att jag är i fel region. Har läst och det var länge sedan jag kontrollerade att dessa smarta burkar hämtar delar av programmen direkt till sig istället för att gå över plattan. En slags genväg.

Problemet försvinner när geoblockingen upphör.
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Sv: Chromecast

Jag har läst och även upptäckt att Chromcast och Apple tv som jag har båda
agerar på ett lustigt sätt. Jag har VPN på plattan och vill se vissa program men de säger att jag är i fel region. Har läst och det var länge sedan jag kontrollerade att dessa smarta burkar hämtar delar av programmen direkt till sig istället för att gå över plattan. En slags genväg.

Problemet försvinner när geoblockingen upphör.

Bägge är gjorda för att fungera så. De hämtar endast "styrsignaler" från padda/mobil och streamar sedan direkt från WiFi. Dvs en effektivare lösning än att belasta WiFi med dubbel trafik. Undantaget ATV när man delar skärm till den.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Chromecast

Med appen Google Home (fd Google Chromecast) kan man spegla skärmen till Chromecast.
Lätt som en plätt.

Edit: Plus inställningar av Chromecasten, t ex vilket bildspel/foton man vill att den ska spela upp på t ex TV:n vid vila.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Chromecast

Till AppleTV kan man dela dela man ser på iPhones, ipads eller macens skärm, alltså få upp samma bild på TV'n. Men det går även med hjälp av special-appar till Chromecast.

Den speglade bilden blir ju liten , eller finns det knep att få den större?
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Chromecast

Speglingen ger tyvärr 1,3GB/tim trots inställningen som skulle reducera surfmängden till 0,330GB/tim.
 
Toppen