• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Chromecast inom EU

R

Rolfevert

Guest
Använder Apple TV hemma ochchromecast i husbilen så länge jag är i Sverige
När jag åker utanför Sverige använder jag kabel mellan tv och iPad/iPhone.
Rolf
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Ni som har använt VPN inom EU. Innebär VPN-kopplingen också att. 30-GB gränsen sätts ur spel och att ni kan utnyttja hela datamängden ?

ERIKPER
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Jag har Tele2. Obegränsad data i Sverige, men begränsad till 30 GB inom EUNi som har motsvarande och VPN, hur fungerar det ?
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Nu kommer jag in lite på ett sidospår men kanske finns nån i klubben som löst detta. Om man har en Tiny Doavado router med sig och köper tex free surfkort i Kroatien och dela denna till mobilen för att se tex viaplays svenska kanaler, är det lättar att använda den inbyggda vpn i Dovado eller ska ma har en vpn i plattan eller mobilen man streamar med?
VPN
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Jag har en TINY men har inte konfiggat VPN ännu, men jag skulle välja att lägga det i routern först.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.897
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Hej gunnaro.

Vet inte om denna tråd kan hjälpa dig: ”Köra Chromecast utan router”.

Hälsar Kjell
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Jag testade min TINY nu och det var inte så roligt, den stödjer bara PPTP :-(
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Nu kommer jag in lite på ett sidospår men kanske finns nån i klubben som löst detta. Om man har en Tiny Doavado router med sig och köper tex free surfkort i Kroatien och dela denna till mobilen för att se tex viaplays svenska kanaler, är det lättar att använda den inbyggda vpn i Dovado eller ska ma har en vpn i plattan eller mobilen man streamar med?
VPN

Jag har en Dovado AC Pro och kör med tillkopplad sticka för simkortet. VPN har jag utanför, därför att det ibland har tendens att hänga sig mot visa sidor och då kan jag enkelt på surfplattan eller telefonen stänga ner och starta om VPN igen. I routern måste man starta om och det tar minst 2 min innan man är igång igen. Sen är det inte alla sidor som måste köras genom VPN tunnel. Som du själv skriver, bra för att streama svenska Tv-kanaler.
 
Toppen