• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Cardo t449

Ånglok Landeryd

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Hylte
HBK-Nr
25417
Medlemskap
2022
Hej
Vi funderar på att köpa vår första husbil.
Har fastnat för en Carado t449.
Är det någon som har erfarenhet av Carado
Mvh Thomas
 

skoteråkarn

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
13995
Medlemskap
2024
Sv: Cardo t449

Hej vi har en 449 årsmodell 16 som vi bara kan säga gott om.
Lite trångt mellan säng och toalett och så skulle jag vilja ha ett fönster i eller bredvid dörren.
/P-G.
 

Rosberg

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2024
Sv: Cardo t449

Vi har haft en Carado 134 som första bil och har bara gott att säga om bilen som är en enkel men med hög kvalite i allt. // Thomas Rosberg
 

Gôttåleva

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
18589
Medlemskap
2024
Sv: Cardo t449

Hej
Vi har haft en T447 i 3år nu, och har inte haft några problem. Använder den bara på sommarhalvåret, så jag vet inte hur den är som vinterbil. Det är vår första husbil så jag har inget att jämföra med, men vi är jättenöjda.

Hälsningar
Niklas
 

Bilagor

  • DSC_1838.JPG
    DSC_1838.JPG
    1,5 MB · Visningar: 9
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Cardo t449

Vi har en Carado T 337,2009,alltså snart 9 år gammal ,med Fordmotor,,,har gått igenom besiktningarna alla åren utan anmärkning.Men vi använder den endast på sommaren,så vi har inte så mycket att jämföra med,men har aldrig haft några bekymmer med den.
 

monjok

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Säffle
HBK-Nr
25141
Medlemskap
2024
hej
Har precis beställt en ny T447 i tyskland , var dock lite sent ute visade det sig (var nere i december) så vi får den nog inte förräns i början av juli , men den som väntar på nåt gott ... , verkade dock vara en vettig bil av det vi såg och kände på
 

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Hej,
Har haft systermärket Sunlight, en T68, var riktigt nöjda. Skulle inte tveka att köpa igen om behovet infinner sig.

Ha det // Per
 
Toppen