• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Club

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Ang. villaolja så är detta kopierat ifrån CC förmånssida.

Shell Rabatt på villaolja 200 kr/m3. För beställning ring Shells kundtjänst tel 020-45 08 00.

Och visst är detta bra, tror jag. Men har inget med drivmedelsrabatt att göra, eller vad säger du "Relax"?

Eva
Fantastiskt bland 100-tals fina CC-rabatterbjudanden, pekar du (negativt) ut ett som inte alls intresserar dig men kanske många andra! Jag tänkte snällt hjälpa dig med att du, med din kunskap, egentligen ville peka på något positivt med bäring på husbilism (= inom ämnets rubrik) drivmedel som kunde vara intressant
men nej - det var fel? Ändå tycker du "visst ovan nu tom att det är bra med villaolja som du tror"(?)!

Du efterfrågar slutligen vad jag "säger" om ditt svar?
Eftersom du inte läst = inte ovanligt, t.ex "mitt inlägg 69 ovan men som du ändå besvarat(?)", så är vidare diskussion med dig tyvärr både ointressant och meningslös!

Med detta avklarat och mot bakgrund av mitt tidigare inlägg 33, avslutar jag för min del detta ämne eftersom jag fått framfört det jag ville få fram!
 

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.333
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Men håll med om att utan alla "snålgubbar, gnällspikar och surkärringar" skulle forumen inte va så roliga att läsa. Måste medge att jag fått skratta många gånger :twitcy:

Reta inte "gnällspikar, surkärringar och snålisar" för mycket då minskar kanske en del av det roliga att läsa och skratta åt
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Jag har hoppat ned från läktaren och är med i matchen igen, kul eller ?

Anledningen är att jag måste svara på Relax irrelevanta påhopp i denna tråd.
Citat:
” Det måste ha gått dig fullständigt förbi att moderna husvagnar har samma standard/utrustning och ofta är lika dyra som husbilar.”

Att din husbil har samma standard och prislapp som en husvagn får stå för dig.
Vi andra har lite mer utrustning än så.

Där har vi kanske förklaringen till varför Relax är så positiv till campingplatser.

//T
 
Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Caravan Club

Min första reaktion när jag började läsa inläggen i denna tråden var "Vilken fylletråd", nyårsaftonskväll och natt. Den hör ju hemma på A-lagsbänken. Men alla har ju rätt till sin åsikt.

Det är föreningsfrihet och jag tycker att alla ska gå med i de föreningar som dom har ömsesidig nytta av. Vi hjälper varandra i de olika föreningarna. Det är bara att gå in på deras hemsida och se vad just de står för. De som jag är med i är HBK, FMK och Motormännen (bodel och bildel).

Sen är det inte alla som får plats på campingar av olika skäl. Man kan ha förstor husbil, man kan ha cellskräck och inte vill höra på allt som sägs i tomten bredvid, man kanske vill lägga pengarna på något annat (valfrihet), man kanske inte vill se en massa vita lådor utan kanske en ren fin havsutsikt.

Att skriva negativt om andra föreningar eller sättet att bedriva sitt husbilsliv tycker jag inte hör hemma i nyktra sammanhang. Jag tycker CC är bra men passar inte min livsstil.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Jag har hoppat ned från läktaren och är med i matchen igen, kul eller ?

Anledningen är att jag måste svara på Relax irrelevanta påhopp i denna tråd.
Citat:
” Det måste ha gått dig fullständigt förbi att moderna husvagnar har samma standard/utrustning och ofta är lika dyra som husbilar.”

Att din husbil har samma standard och prislapp som en husvagn får stå för dig.
Vi andra har lite mer utrustning än så.

Där har vi kanske förklaringen till varför du är så positiv till campingplatser.

//T

Verkar som du inte kollat Relax husbil, i mina ögon bland de värsta inom klubben. Mycket välutrustad.... Kolla här; Hobby 75TL-2012, Fiat Ducato 3-lit(177Hk) med ComfortMatic, 5 ton - Relax’s Husbil - Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Caravan Club

Jag för min del tycker att både CC och HBK har sina fördelar. Därför är jag med i båda.
Jag tar alltid in på campingplatser pga sjukdom. Norrviken och Solleröns campingplatser är väl underhållna med trevligt bemötande, dessa är CC ägda. HBK gillar jag pga alla friska fläktar och tips i detta forum.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Caravan Club

svar till T RANZORF då är det som jag jag misstängt att en del nhar för fina bilar för att vilja bo på camping, så det är det som är anledningen till motståndet till campingplatser eller hur, men vist fins det husvagnar som är lika fina som en husbil att påstå något annat tyder på brist på kunskap,
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Beklagar mitt övertramp Beroka, skrivet sent igår kväll.
Detta är helt bort redigerat nu på morgonkvisten.

Det ligger något i vad en HBK medlem tidigare skrev i en tråd.
Gubbarna är uttråkade, därför gnabbar de.
Det ligger en viss sanning i detta påståendet.

När jag skrev mitt näst sista inlägg kl 18,51 igår kväll fanns det nära 600 besökande på vår hemsida, vilket är helt OTROLIGT.

Snacka om ett forum som kan engagera.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Caravan Club

Det är ju helt otroligt hur fel man kan tolka ett inlägg.
Självklart får var och en bestämma själv var de vill stå.
- Jag har inte sagt något annat.

Det jag menar är att en campingplats är en nödlösning för de flesta av oss.

Förklarar varför jag har fel om detta, när vi inte behöver deras tjänster.

Hur vet du det?

MVH stig
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: Caravan Club

Vi bor hyfsat ofta på campingplatser, åtminstone på lågsäsong då priserna är lägre och tillgängligheten på platser goda. Undrar var alla husbilar vi ser där kommer ifrån... Om man bortser från långliggare med fasta platser, så är ofta husbilarna fler än husvagnarna.

Tycker det är märkligt att en som uppenbarligen aldrig tar in på camping kan påstå att det är en nödlösning för de flesta av oss. Vilka är då "oss". Inte kan det väl syfta på alla HBKare... Var finns underlaget för ett sådant påstående?


/ TommyQ
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Caravan Club

Återigen, campingplatser är en välfungerande företeelse som har en välfungerande struktur för besökarna och behöver knappast "utredas" gång på gång inom HBK.
De som vill ta in på camping och vill utnyttja dess faciliteter har mina sympatier (tar själv in på camping emellanåt (fiske), men kan jag hitta bättre alternativ för mina aktuella sysselsättningar så gör jag hellre det. Gillar faktiskt inte att "trängas" om jag kan undvika det.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Caravan Club

Jag har 40 års erfarenhet av husvagns livet och nu är jag inne på femte året med Husbil så jag vågar påstå att jag kann det mesta om det livet. vi var både långliggare rörliga på den tiden vi låg vid Havet i sveriges reviära Skanör Falsterbo i 20 år samtidigt som vi åkte omkring och upptäkte saker o ting, hur går nu det ihop, svar 2 Husvagnar ssamtidigt en att åka med och en att ligga stilla med, med vagnen vi åkte med låg vi ofta på så kallade ställl platser och fricamping på bygdegårdar och skolor och ute i naturen, och vi kann inte förstå kritiken mot camping platser, vi kom inn på en camping och nobbade el anslutningen för det mesta det fungerade utmärkt,

vi betalade för det vi använde svårare än så var det inte vi beter oss likadant med Husbilen därför är vi lite undrande på HB fantaster som klandrar campingar för att dom tillhandahåller sånt som inte behövs, men studerar man Hb ägare i dag så går mönstret igen det första dom tänker på är elstolpen varför är frågan som jag stält till en del men alldrig fått något vettiigt svar. varför är det tabu och använda elen på en camping och inte på en ställplats, sånär man diskuterar campingar är mer lämpade för Husvagnar så tyder det på okunskap om saker o ting,

mvh Bertil
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Caravan Club

Jag för min del anser, att var och en ska avgöra själva var man vill övernatta. Ritva och jag tar alltid in på camping på grund av Ritvas sjukdom. Vi får väldigt god kontakt med andra som åker permobil och har hund. Denna kontakt med andra mäniskor värderar Ritva och jag väldigt högt. Vi får tips om vad vi ska titta på i omgivningen, som vi hade missat annars.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

För att återgå till ämnet igen (märkligt med alla urspåringar);

Betr ämnet "CC", jag bokade jag nyss en nöjesresa - en vecka i Riga;
# Bruttokostn för resa/hytt på Silja/Tallink 2.370:-!
# Nettokostn 1.896:- efter 20% CC-rabatt, för mig och min fru (givetvis fixade jag också ytterligare rabatter för resan, men håller jag mig till CC-påverkan!

Enbart utnyttjandet av denna förmån, förutom nästan 100 ytterligare sidor med valbara rabatter, innebär att vårt CC medl-skap går ihop sig också ekonomiskt (och även för "våra syskon" som ifs inte betalt någon medl-avg alls)!
CC-årsavgiften 450:- återbetalar sig allts snabbt ”bara” med denna reducerade reskostnad = 474:-!
Eftersom vår resa utgör en återkommande "syskonträff" med totalt 10 pers och resan bokades av mig (med CC-rabatten) så får även de andra 4 paren samma reducerade pris - totalt bidrog till resan tack vare CC's 20% förmånsrabatt = 2.370:-!
 
Toppen