• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caravan Club

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Vad har det med CC rabatter i Spanien att göra????
Hasse

Bästa Eva och Hasse,

Förstår faktiskt inte vad ni försöker uppnå genom att visa på "den drunknes envishet" och tjata på något som troligen en majoritet av läsarna ser som alldeles självklart.

Spåret halkade ut en aning, vilket sker i de flesta trådarna, men CC finns där hela tiden trots att det blev lite Spanien i det hela.

Säg i stället själva vad er egen uppfattning är i frågan, inte bara vilka rabatter som är tillgängliga med ett medlemskap. Som bekant är det enkelt att betala en 50-öring för en krona, men det kan finnas även andra orsaker för ett medlemskap, än rent ekonomiska, eller..:?
 
Senast ändrad:

ejerblom

FD HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023
Sv: Caravan Club

Tänker inte gå i polemik på en så låg nivå, därför sätter vi oss på avbytarbänken
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Vi har varit medlemmar ett helt år.Det gav inte oss gamlingar något.
Det mesta av rabatterna gäller för barnfamiljer,Golfare om du löser greenfee
Shell ger rabatt på villa olja ,vad har det med husbilar att göra?
Det jag menad är vilka rabatter har ni använt er av som motsvarar kostnaden för medlemskap i CC


HaDe Hasse

Så här har vi skrivit för en del inlägg sedan men det har Tommy Dynér, Los Suecos kanske missat.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Så här har vi skrivit för en del inlägg sedan men det har Tommy Dynér, Los Suecos kanske missat.

Jodå, Tommy Dynér har självklart läst ert inlägg och det handlade enbart om pengar, hur man skall kunna få tillbaka medlemsavgiften med råge.

Men Eva och Hasse, jag tror det är fler än jag själv som i ett medlemskap räknar in andra faktorer som gemenskap, påtryckarorganisation, kunskap, hjälp, ja det finns säkert en massa argument om jag skulle fundera vidare.

Vi är med i CC inte bara för rabatterna och korten, nej vi har aldrig satt oss ner och räknat kronor och ören i samband med medlemskapet.

Ni låter som nyårsmenyn bara bestått av taggtråd.... Föreslår följande meny till trettondagshelgen:

- Förrätt: Hummer Therimidor, finns för 49.90 325 gr på ICA Maxi
- Varmrätt: Biff Wellington, här kan man fuska med dansk fläskfile från COOP, för 49,00 kr/kg
- Dessert Pannacotta med djupfrysta hallon, skitbilligt att laga!

En elegant, god och mycket billig middag!

.... vad är det man säger på reklamen för Elgiganten just nu, "ett billigt pris gör något med humöret"?

Jodå, jag vet att jag var mycket ironisk, men ibland blir det för mycket!
 
Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Håller helt med dig om att ett medlemskap inte bara kan räknas i pengar. Just därför fortsatte vi inte att vara medlemmar i CC.

Skrivit av Tommy Dynér

Men Eva och Hasse, jag tror det är fler än jag själv som i ett medlemskap räknar in andra faktorer som gemenskap, påtryckarorganisation, kunskap, hjälp, ja det finns säkert en massa argument om jag skulle fundera vidare.


Hittade ingen gemenskap där för oss som hade husbil. Det har vi däremot hittat i HBK och det med råge. I HBK finns kunskap, påtryckarorganisation, hjälp och en massa rabatter samt en helt unik husbilsförsäkring som inte finns i CC.

Vad har CC att erbjuda oss som inte reser med husvagn/husbil och barn och som inte vill bo på CC campingar eller campingar i övrigt i Sverige eller i Europa? Färjerabatter på 10% får man ju på vilket kort man än lägger fram när man ska betala.

Snälla, berätta nu för mig vilka rabatter och vilken gemenskap jag saknar när jag har valt bort att vara medlem i CC?

Vet att jag nu är provocerande men jag är så nyfiken på vilka svar jag kommer att få. Eller sätter ni er nu på "läktaren" i brist på bra argument?

Och det där med att firar helger är inget för oss så din meny känns ju helt verklighetsfrånvarande. Men du, käka den för den verkat vara väl anpassad för dig.
Hoppas att vi kan skämta lite mitt i allvaret?


Eva
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Caravan Club

En undran,:) är ni med i Caravan Club? varför? är det bra förmåner? jag undrar bara för jag tänkte gå med där om det är bra :)

Gubbar lägg ned!!!

Bettis12 är en ny medlem som ställde en enkel undran. Jag uppfattade inte att trådskaparen med frågan ville att det skulle spåra ur så här. Ta hand om våra nya medlemmar. Skräm dom inte...
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Det var ett uttömande svar.
Vilka campingar har CC rabatt i Spanien???
Hasse
Rekommenderar att du tar del av CC's omfattande info för MEDLEMMAR - nästan 100 sidor att läsa igenom! Därefter kan du fortsätta att disk CC med oss som valt att vara medlemmar i både HBK och CC. Se här några små ex på dina felaktiga utsagor;

¤ Camp med CC rabatt t.ex i Spanien; Botanic Bona Vista, Cabo De Gata Camping, Roche Camping, Valldaro Camping, Vilanova Park ..... ditt svar till Ritva o Uno - elakt med mina ögon sett
¤ Betr ditt inlägg om Shell och villaolja (jag har iof villa!) men du menar antagligen t.ex dieselrabatt och visst har CC det! Visserligen "bara" 15 öre/lit med Volvos kort på alla Tankastationer (tot ca 25 öre/lit). Detta Volvokort med CC rabatt funkar även på OK/Q8!

Jag upplever ständigt dina inlägg som att du inte vill accepterar oss/våra synpunkter därför att vi valt att också vara medlemmar i CC (vilket tydligen inte passar dig), rensa "luften" med att seriöst förklara vad du egentligen vill/menar?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Ang. villaolja så är detta kopierat ifrån CC förmånssida.

Shell Rabatt på villaolja 200 kr/m3. För beställning ring Shells kundtjänst tel 020-45 08 00.

Och visst är detta bra, tror jag. Men har inget med drivmedelsrabatt att göra, eller vad säger du "Relax"?

Eva
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Caravan Club

Gubbar lägg ned!!!

Bettis12 är en ny medlem som ställde en enkel undran. Jag uppfattade inte att trådskaparen med frågan ville att det skulle spåra ur så här. Ta hand om våra nya medlemmar. Skräm dom inte...

Håller helt med dig om detta. Jag tycker att dom har fått en hel del vettiga argument för att gå med i CC samt en del lika vettiga argument för att inte gå med.

Vi lever än så länge i en fri värld där vi har möjlighet att själv ta ställning till vilka klubbar/föreningar som vi vill vara med i. Det bästa är väl att vara medlem i alla dom föreningar som arbetar för det fria mobila husbilslivet.
 
F

F.d. 25026

Guest
Sv: Caravan Club

Är ny här, är detta en sandlåda eller?
Hoppas att attityderna ändrar sig hos en här.
Tack för mej.
:)

Hehe...
Visst är det en sandlåda.

Men då och då dyker det upp riktigt trevliga och intressanta diskussioner som inte domineras av alla dessa tråkiga troll som till varje pris ska påföra andra sina åsikter. Det är väl värt besväret att hänga kvar och följa vad som skrivs på husbilsklubben, det finns vad jag vet inget annat husbils- eller campingforum som kan mäta sig med detta. Visst kan man via google med flera hitta intressanta ämnen även på andra ställen, men de är ofta flera år gamla, inte alltid kuranta, och kluriga frågar lämnas ofta obesvarade. Här rör det på sig hela tiden, ställer du en fråga så är det troligt att den blir besvarad, oftast av initierade och hjälpsamma medlemmar. Men visst, du kommer säkert då och då att förvånas över hur snarstuckna och lättkränkta vissa av oss kan vara.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Caravan Club

Det är inte alls konstigt tråden tar en ny väg, det gör förmodligen alla trådar. Tycker det är upp till varje enskild person att vara medlem i vilka klubbar de vill. Vi har alla olika ingångspunkter. Vi har också olika synpunkter på vad som är bra och dåligt hos olika organisationer.

Jag är med i HBK för forumet och för att få hjälp och tips av alla de slag, samt få läsa alla fantastiska reseberättelser. Eftersom jag i stort sätt inte använder stellplats i Sverige utan bor på camping vilket passar mej. Ser jag inte ned på de som aldrig använder camping. Det är upp till var och en hur man övernattar. Men jag upplever tyvärr att många ser ner på de som har husbil och tar in på camping.

För mej är CC kortet inte onödigt men för andra är det, det och det är väl bra det finns valfrihet.
 

Per&Gudrun

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6690
Medlemskap
2023
Sv: Caravan Club

Hej
Vi är med i CC för att kunna nyttja deras fina campingar. Medlemsavgiften ger ju lite billigare avgift samt att vi samtidigt bidrar till att de kan hålla sina campingar i bra skick. Vissa rabatter kan vi nyttja andra inte. :)

Vi är med i CC utav samma anledning samt att vi får campingmärket.
Får en trevlig tidning att läsa mm.
Varför är vi medlemmar i husbilsklubben?
Trevligt att läsa och ta del utav resetips ställplatser mm.
Tips om att näthandla olika saker ex nu innan jul halkskydd, men utav olika anledningar ( väder ) har vi inte behövt att använda dito ännu.
Mvh
Per R
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Caravan Club

Hej

Jag blir alldeles stum när man läser inläggen här , en del är snarstuckna som barnungar , andra skall ENBART ha ekonomiska fördelar av ett medlemskap i nån klubb en del sätter sig på nån läktare o surar , vilket spektakel av vuxna människor :D
 
F

F.d. 14536

Guest
Sv: Caravan Club

Att debatten har hamnat på sandlådenivå håller jag fullständigt med om.
Och det blir ofta en hel HÖNA av en fjäder.Det händer ganska ofta,tyvärr.
Har varit med i CC sedan 1980 och det har inte varit något problem och inte att utnyttja rabatter som finns.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Caravan Club

Jag är med både här, i Detleffklubben o CC sedan några år tillbaka. Och även om jag inte utnyttjar mycket i rabbatväg, så tycker jag det är värt de 100 lapparna medlemsavgifterna kostar.
Alla jobbar ju för ett intresse jag delar och som jag kan ha nytta utav på andra sätt än just rabbater.
Så det tycker jag är värt o sponsra. De gånger jag råkar springa på något som ger mig lite rabbat p.ga mina medlemskap ser jag som ren bonus.
 
Senast ändrad:
Toppen