• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Jo, det förstår jag. Så långt. Men om du kan förklara lite mer i detalj vad det handlar om vore det bra.

Läs inlägg 1 sedan fortsätter du vidare så vet du snart vad det handlar om du orkar läsa så långt.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Brynäs, 95 kr för en ställplats i högsäsongen, på Västkusten och i Smögen... ja det tycker jag är billigt.

Men det är klart här i Norrsundet är du välkommen att stå vid vår lilla badplats, just nu står där två bilar och det är gratis. Nere vid båtklubben vill man ha 100kr, i morse stod det en bil där och där finns viss service, dock inte tömning.
Tar som oftast mopeden och hälsar besökarna välkomna.

Att jag är pro näringsidkare och entreprenör skäms jag inte för.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Brynäs, 95 kr för en ställplats i högsäsongen, på Västkusten och i Smögen... ja det tycker jag är billigt.

Men det är klart här i Norrsundet är du välkommen att stå vid vår lilla badplats, just nu står där två bilar och det är gratis. Nere vid båtklubben vill man ha 100kr, i morse stod det en bil där och där finns viss service, dock inte tömning.
Tar som oftast mopeden och hälsar besökarna välkomna.

Att jag är pro näringsidkare och entreprenör skäms jag inte för.

Ja på Saltas har jag badat i 20 år har ju bott i Norrsundet i 25 år :D på fårholmen näst längst ut har jag tillbringat min ungdom. tror jag vet en hel del om Norrsundet då min mor bor på bergbacka sedan 1967 före det på verket som numera är rivet och fabriken nedlagd som jag jobbat på i 35 år, åker du ut på skatudden hittar du drömställen att stå på, gammal millitärmark oxå gratis:D

Var ju inte det att det är billigt utan att dom erbjöd alla halva kostnaden utom på ställplats och det är husbil för mig, det tycker jag är småaktigt varför undanta husbilar men det kanske du inte märkte.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Brynäs, 95 kr för en ställplats i högsäsongen, på Västkusten och i Smögen... ja det tycker jag är billigt.

Men det är klart här i Norrsundet är du välkommen att stå vid vår lilla badplats, just nu står där två bilar och det är gratis. Nere vid båtklubben vill man ha 100kr, i morse stod det en bil där och där finns viss service, dock inte tömning.
Tar som oftast mopeden och hälsar besökarna välkomna.

Att jag är pro näringsidkare och entreprenör skäms jag inte för.

Vecka 27 och 33 har vi halva priset på allt boende utom ställplats !

Pris camping 2013.06.26-2013.06.30 samt 2013.07.08-2013.08.11​


  • Campingplats/Tältplats 235 kr/natt
  • Ställplats 95 kr/natt
  • El 50 kr/natt
Det här tycker du är helt ok ? tycker det är rena påhoppet på oss husbilsåkare. UTOM STÄLLPLATS.

Varför undanta ställplats är det för att det bara kostar 95kr och en skitsumma?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Ja 95 kr är så billigt så det kan man nog inte ge rabatt på, inget ovanligt och konstigt i det. Billiga produkter kan man som regel inte rabattera mera.

Ett annat exempel på det som vi ibland tycker är konstigt, eller fel och som jag reagerade för, var när vi skulle köpa biljetter på Stena Line mellan Göteborg och Kiel för några veckor sedan.

Det visade sig att vår HBK-rabatt (eller om det var CC-rabatt) bara gällde på dyrare priser och om jag använde deras normala budgetpriser så blev det billigare!

Logiskt? Nej, men verklighet.....

Pelle, vi är ingen diskriminerad grupp och fall för DO!
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Ja 95 kr är så billigt så det kan man nog inte ge rabatt på, inget ovanligt och konstigt i det. Billiga produkter kan man som regel inte rabattera mera.

Ett annat exempel på det som vi ibland tycker är konstigt, eller fel och som jag reagerade för, var när vi skulle köpa biljetter på Stena Line mellan Göteborg och Kiel för några veckor sedan.

Det visade sig att vår HBK-rabatt (eller om det var CC-rabatt) bara gällde på dyrare priser och om jag använde deras normala budgetpriser så blev det billigare!

Logiskt? Nej, men verklighet.....

Pelle, vi är ingen diskriminerad grupp och fall för DO!

Verkligheten kan vara grym ibland :D
 

Tobben

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Vi kom hem i dag från Västkusten har stått på Guleskär i två dygn jättehärligt fin utsikt mot havet
när vi åkte förbi alla campingplatser från Kungshamn och ut mot E6:an så stod det på varje infart till camping fullbelagt.
Det finns ju inte plats för alla på camping tänk om denna politiker kunde förstå detta.
Fram för mer ställplatser på hela västkusten. Och vad mer som man ska tänka på är att ta fram större parkeringsplatser så man kan gå in och handla mat.
Ta tex Grebbestad där på torget står det parkering endast för klass 1 inte en parkering för
husbil så man kan gå in och handla mat. Vem vill dra på matkassar flera kilometer inte jag.
 

Arne B

HBK Medlem
Inlägg
1.239
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Våra kustsamhällen under högsäsong har inte plats för våra bilar som tar upp till fyra parkeringsplatser. Det var problem redan innan husbilen kom. Vi kanske får finna oss i att få gå eller ta cykeln för att handla i centrum.
Kan även våra svårt för kommunen att få plats med ställplatser inom rimligt avstånd från centrum. Sedan vet jag inte om kommunen ska finansiera dessa.
Campingplatserna är självfinnansierade med campingavgift.
Man är tacksam att dessa ställp platser finns.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Våra kustsamhällen under högsäsong har inte plats för våra bilar som tar upp till fyra parkeringsplatser. Det var problem redan innan husbilen kom. Vi kanske får finna oss i att få gå eller ta cykeln för att handla i centrum.
Kan även våra svårt för kommunen att få plats med ställplatser inom rimligt avstånd från centrum. Sedan vet jag inte om kommunen ska finansiera dessa.
Campingplatserna är självfinnansierade med campingavgift.
Man är tacksam att dessa ställp platser finns.

Varför tar du upp fyra p platser, jag tar bara en.

Kanske såna beteenden som skapat många av de problem som vi har i dag ang PARKERING

Bara en tanke

Hejs Claes 105
 

STBEREVA

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
5481
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Hej.Bra inlägg.Jag har varit i Smögen flera gångner,nu är det slutåkt dit .Campingägarna
skall tame van inte bestämma var jag vill parkera min husbil.Kommunalrådet Mats måste vara ett stolpskott,om han går på campingägarnas villkor.Detta är andra näringsidkare som förlorar på detta i Smögen.:mad:

M V H
STBEREVA
 
F

F.d. 50266

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Sverige är fantastiskt. Den kungliga s.k avundsjukan härjar. Västkustens kommuner borde ta till vara oss husbilsåkare. Vi tillför kommunerna medel, vi handlar o går gärna ut och äter em matbit.
Öland har insett värdet av oss och har fixat till massor med ställplatser i båthamnarna till glädje för kommunkassan och oss husbilsåkare.
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Våra kustsamhällen under högsäsong har inte plats för våra bilar som tar upp till fyra parkeringsplatser. Det var problem redan innan husbilen kom. Vi kanske får finna oss i att få gå eller ta cykeln för att handla i centrum.
Kan även våra svårt för kommunen att få plats med ställplatser inom rimligt avstånd från centrum. Sedan vet jag inte om kommunen ska finansiera dessa.
Campingplatserna är självfinnansierade med campingavgif
Man är tacksam att dessa ställp platser finns.

Hur ser husbilen ut som tar upp fyra parkeringsplatser - ta ett kort så vi får se den. Den får knappast köras på allmän väg - måste vara fyra meter bred minst !!?? När det gäller campingplatser så får de flesta god hjälp av sin kommun med att sätta upp förbudsskyltar inom mils avstånd. Det är hög tid för alla kommuner och campingar att fatta att de flesta husbilar vill INTE stå på en camping. Detta ändrar man inte på genom att försöka tvinga in oss. Det får motsatt verkan och det förlorar affärer och restauranger på när man åker nån annanstans. Det är väl inget problem att gå eller cykla nån kilometer. De flesta har cyklar med sig och dessutom behöver man lite motion. Det viktiga är att det finns plats att stå. Camping för den som gillar det och ställplatser eller parkeringar för den som vill ha det. Att campingar är självfinansierade är nog ganska ovanligt - här hjälper ofta kommunerna till på ena eller andra sättet. Läs gärna om campingen på sotenäs här på forumet. Bara ett av många exempel på hur det faktiskt går till idag. Här har man hjälp både av kommunen och lokaltidningen att smutskasta husbilar på helt felaktiga grunder. Otroligt att inte fler reagerar - själv blir jag väldigt provocerad av detta
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Euramobil 742

Kunde inte sägas bättre...som jag hävdat i en del trådar av detta slag, CAMPINGÄGARE, samla er och åk ut i övriga Europa och lär av dessa länder!!!...Skulle jag och hustrun bli tvingad att stå på camping som enda alternativ så är det definitivt slutkört för våran del...."lyxen" att själv få välja plats att stå med husbilen (där det inte är förbjudet) tar jag förgivet.

Jag inbillar mig att en del campingägare är inne och ser vad vi skriver om i våra trådar, så därför återigen..ni campingägare som har gott om mark på era områden, ordna till för husbils-folket och vi kommer säkert (många av oss) att besöka er camping.
Vi behöver inte ha den närhet till (om vi behöver alls) campingens olika faciliteter som många långliggare behöver och naturligtvis ett humant pris per dygn!

//Pilot
 
Toppen