• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Caching med iPhone utomlands

annokjell

FD HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Hej
Hur gör ni ? Blir det väldigt dyrt att "spontan" cacha utomlands med iPhonen? Det är ju kul att ha nått att göra när man stannar till ett tag för att sträcka på benen. Att tanka ner cacherna kostar väl lika mycket oavsett om det är till datorn eller iPhonen. Man det är när ska använda "gå till" som det kan rasa iväg datatrafik. Eller ? Jag har ju en garmin 60CSx men den måsta man ju "ladda" först med cacher.
Ps Jag har Telia.

Kjelle
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: Caching med iPhone utomlands

Hej
Vi brukar ladda hem olika områden som vi tänker besöka och lägger dem på datorn, det är då lätt att tanka över dem till GPS:en. Vi har med oss en liten bärbar dator. Men det blir lite svårare med spontancaching, då försöker vi få tillgång till internet och laddar hem aktuellt område. Är rädd att det blir väldigt dyrbart annars.
Vi kom nyligen hem från en tre veckors tur till bl a Kroatien och det var bara en ort i Tyskland där vi övernattade och där vi heller inte hade tillgång till internet, som vi missade några skatter, retfullt! Lycka till med ert letande, det är så roligt att få se så många platser som vi som vanlig turist annars hade missat.
Christina
 

annokjell

FD HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Leksand
HBK-Nr
9997
Medlemskap
2021
Sv: Caching med iPhone utomlands

Hej
Jag kom på att det går ju att testa här hemma :) Tankade ned 20 närligande cacher, tog ca: 200 kb, tryckte på spara och stängde sedan av all datatrafik. Det gick alldeles utmärkt att plocka cacher på detta sätt. Det kan nog inte kosta så mycket med ca: 500 kb om dan, eller ???

Kjelle
 
Toppen