• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bygga plåtis på Ducato skåp!

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Tar väl några dagar innan jag blir fullvärdig medlem så att jag får sätta in lite bilder!!

Ok StorPontus, har jag inte tänkt på att dom har!!
Ska kolla!
 
F

F.d. 14324

Guest
No problems, bilder får du sätta in även som intresserad, så det är bara att ösa på. :)

Mvh jocke
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Hej Jocke!
Säger du att det ska gå så får jag testa igen!
Har för mej att det stod vad man fick/kunde göra någonstans på sidan, där stod det att det inte gick att sätta in bilder som HBK intresserad...

Testar ikväll
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Bakåt i bilen.. Anledningen till att jag inte klätt runt hjulhusen är för det är under sängen som ska tjäna som bagage o vattenförråd, så där ska jag klä med skivor så att det blir stöttåligare om någon sak skulle åka runt! 20190127_130422.jpg
 
Senast ändrad:

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Såhär såg det ut när jag köpte den,dubbelsätet fram ska bak o enkelsits ska vara fram..här är framsätena, från en -05 tror jag, har köpt stols konsol ifrån skroten till nyare som är i rörram istället för pressad plåt så batterierna får plats i passagerarstolen, ska byta på förarstolen med,mycket starkare o slankare,mycket bättre plats!20180512_132818.jpg 20181004_202713.jpg
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Tack Affe!! Dom är i jättebra skick, det sitter överdrags klädsel på dom om det var CI kanske! Se bild hur dom ser ut utan övertaget!
Jo det ska bli snurrstol på förarsätet, har beställt en från Tyskland, om det funkar får jag väl se när jag monterat dit den!!
Som vanligt så får man väl säkery modifiera den..20180512_133322.jpg
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Var köpte du dessa stolar o pris ??? Är lite avis på dom
Tänk på så du inte får samma problem när jag tänktr sätta in snurr med armstöd
Armstödet tog i ratten
Hur bred är din stol med uppfällt armstöd?
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Jag är en som dammsuger annonser, hittade dessa på Facebook, kontaktade killen o frågade vad dom kostade?? Ville han inte säga!! Ska jag åka 10mil för att titta vill jag veta ungefärligt pris??
Kommer du o hämtar dom så får du dom!! Det gick inte att pruta på, Smålänning som man är!!
Tur ska man ha ibland!!

Affe:1 Skulle jag snubbla över fler stolar ska jag vidarebefordra dom till dej!!

Kan mäta imorgon, funkar det inte får jag väl vara utan ett armstöd..
 
Senast ändrad:

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Screenshot_20190130-072835_eBay.jpg Affe:1! Mätte imellan armstöden, yttermått båda sidor 62cm.
Som du ser på vridplattans ritning så är den excentrisk bakåt, som bör flytta stolen bakåt när man snurrar stolen,bort från rätten!
MEN kanske blir för brett med armstöden.. jag har din varning i bakhuvudet!!
Annars blir det kapen o svetsen som får jobba tills det funkar som jag vill ha det!!

Ingen här som har en Ducato -98 till -05 med snurrsits som funkar?
 
Toppen