• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bra APPAR eller länkar att ha.

S

Sören-6830

Guest
Sören-6830,Womo campervan länkar till navigeringsapp.,rulla en bit ned på sidan till lat/long markeringen.
Jag använder också ,park4night ,en bra app.
Funkar tyvärr inte för mig, kanske har jag en gratisversion, kan inte se om det är så. Min heter i alla fall Womo Stellplatz.
Gör inte så mycket, har 6-8 andra ställplatsappar att välja bland.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Funkar tyvärr inte för mig, kanske har jag en gratisversion, kan inte se om det är så. Min heter i alla fall Womo Stellplatz.
Gör inte så mycket, har 6-8 andra ställplatsappar att välja bland.
Har nog samma app som du, grattisappen. Om jag tar upp kartan och klickar på en camping så kommer det upp en ruta högst upp i bilden. Klicka i denna ruta och du får upp information om campingen. En bit ner på sidan står ute till höger något i stil med ”navigera ........”. Tryck på den texten och följande bild dyker upp

E83CD442-A565-4880-BA71-625E16027204.png

Hoppas att detta var begripligt.

Hälsar Kjell
 
S

Sören-6830

Guest
Har nog samma app som du, grattisappen. Om jag tar upp kartan och klickar på en camping så kommer det upp en ruta högst upp i bilden. Klicka i denna ruta och du får upp information om campingen. En bit ner på sidan står ute till höger något i stil med ”navigera ........”. Tryck på den texten och följande bild dyker upp

Visa bilaga 164653

Hoppas att detta var begripligt.

Hälsar Kjell

Tack Olof G och Kjell för att ni försöker hjälpa mig. Min sida ser inte ut som din Kjell, kanske har du Android, jag har IOS, är det kanske det som är skillnaden? Får upp allt som syns på din sida men uppställt på annat sätt, "navigera......" kommer inte upp någonstans.
Hade jag vetat hur man vidarebefordar en sida från min tel hade jag gjort det.
Men det är inga problem, man har ju gott om tid att manuellt lägga in resp adresser i nav-appen.
Hoppas jag kan hjälpa er någon gång med något jag behärskar!

PS. Ser nu att jag har Pro-varianten
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Tack Olof G och Kjell för att ni försöker hjälpa mig. Min sida ser inte ut som din Kjell, kanske har du Android, jag har IOS, är det kanske det som är skillnaden? Får upp allt som syns på din sida men uppställt på annat sätt, "navigera......" kommer inte upp någonstans.
Hade jag vetat hur man vidarebefordar en sida från min tel hade jag gjort det.
Men det är inga problem, man har ju gott om tid att manuellt lägga in resp adresser i nav-appen.
Hoppas jag kan hjälpa er någon gång med något jag behärskar!

PS. Ser nu att jag har Pro-varianten
Jag har IOS. Kanske Knarrevik kan komma in och hjälpa till.

Hälsar Kjell
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag har IOS, prova detta:
Öppna karta(grön)
Klicka på en lila plats,camping/ställplats
Klicka på informationen överst på skärmen(vit ruta)
Nu öppnar en ny sida,scrolla nedåt till positonsmarkeringen Lat/long (under Information)
Till höger på positionsraden står det "klicka här för att starta navigator appen"
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Man kan spara valet av navigeringsapp för att slippa välja varje gång.
I avsaknad av iGO har jag sparat Here för att kunna vara offline hela kedjan.
 
S

Sören-6830

Guest
Jag har IOS, prova detta:
Öppna karta(grön)
Klicka på en lila plats,camping/ställplats
Klicka på informationen överst på skärmen(vit ruta)
Nu öppnar en ny sida,scrolla nedåt till positonsmarkeringen Lat/long (under Information)
Till höger på positionsraden står det "klicka här för att starta navigator appen"

Fungerar hur bra som helst nu, tack för bra info. Hade inte fattat att lat-/longitud var klickbar.
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Använder ofta en app som heter "Lokalsinne". En karta som är idealisk om man ger sig ut på promenader i okända trakter. Till och med små stigar finns med och många gånger har den namn på sedan länge nedrivna torp och små sjöar.
Lokalsinne är gratis men den finns bara till Android.

Vilken bra app, bästa tipset på länge. Lantmäteriets karta i Sverige finns även för Norge.
ÅKE
 

Lundhagen

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Tierp
HBK-Nr
1307
Medlemskap
2024
Kan man någonstans se karta med belagd resp obelagda vägar? Inte roligt när man helt plötsligt har 3 mil grusväg framför sig.....
 
Toppen