• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blir ledsen och eftertänksam

Status
Stängd för vidare inlägg.

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
561
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Hej på er därute.
Jag brukar ibland gå in på ord -associationslek ett roligt forum och en stunds tidsfördriv.
Men idag så tycker jag att det var lite obehagligt. Har rasism smugit sig in hos denna klubb ?????
Eller tolkar jag det galet och är känslig?
Tråden gick från AVSKUM - DRÄGG - XXXXXX -.......
För mig så känns det tveksamt att skriva så, kanske en bagatell för vissa men jag tolkar det som rasism.
Kanske det inte är menat som ett sådant, men bara misstanke om det, känns för mig inte bra.
Bara ett ord men i sammanhanget med drägg blir det laddat.
 
F

F.d. 14324

Guest
@Wessly, rapportera inlägget direkt när du ser något sådant för då kan webb titta på det och agera.

Mvh jocke
 
D

Deleted member 11118

Guest
Hej på er därute.
Jag brukar ibland gå in på ord -associationslek ett roligt forum och en stunds tidsfördriv.
Men idag så tycker jag att det var lite obehagligt. Har rasism smugit sig in hos denna klubb ?????
Eller tolkar jag det galet och är känslig?
Tråden gick från AVSKUM - DRÄGG - xxxxxxxxxxxxx
För mig så känns det tveksamt att skriva så, kanske en bagatell för vissa men jag tolkar det som rasism.
Kanske det inte är menat som ett sådant, men bara misstanke om det, känns för mig inte bra.
Bara ett ord men i sammanhanget med drägg blir det laddat.

Inläggen borttagna, bra du reagerar, vi hinner inte läsa allt
 
Senast redigerad av en moderator:

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Tyvärr så har det blivit så sjukt att vad man än säger som inte personen man talar till gillar eller har utländskt påbrå blir rasism. lite ex på min arbetsplats, säger till en elev att han inte kan spotta inomhus för så gör man inte, då frågar han om jag är rasist. Eller om man har en annan åsikt än det som är politiskt korrekt och frågan handlar om en icke nordbor så är det rasism. Innebörden av detta ord har tappat all verklighet och man använder det ungefär som FUCK YOU!......
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Opplevde dette fenomen allerede i 1970 i Oslo. Jobbet på EDB senteret ved Universitetet og vi fikk inn en flyktning som skulle lære å bli operatør for datamaskinen. Men om en prøvde å sette han i gang med noe av det nødvendig så hylte han opp om at vi var rasister. Vi fikk han enkelt overført annet sted, ledelsen fikk beskjed at de måtte velge mellom han eller resten av staben :D
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Det har blivit nya tider och säga till kan man inte längre göra för då är man rasist. Om man dristar sig att skriva något om de ökande missförhållanden man ser och deras orsaker riskerar man en snabb anmälan för hets mot folkgrupp. Sedan blir det dryga böter och kanske någon månads semester på statligt pensionat. Det går utför helt säkert. Förstår att de som har råd flyttar till portugal och liknande platser.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Det går inte att förneka att i många fall som man inte har samma åsikt som en nysvensk person så får man direkt ordet rasist i ansiktet. Alla är inte sådana men väldigt många, speciellt de yngre. Alla som bor i Sverige skall behandlas lika vad gäller ursprung, religion, kultur sexuell läggning etc. Likaså skall alla respektera detsamma gällande oss svenskar. Att häva ur sig ordet rasist hur som helst när det passar ens egna syften skapar just rasism, en mycket tråkig utveckling som inte gagnar någon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen