• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bilen skakar!

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Hade samma problem -15 när nya bilen köptes. Nokki dubbfria inhandlades hos stor däckhandlare. Dom första 8 byttes ut efter provkörning med handlaren som själv tyckte det var rent ..ävligt hur speglar o all skakade. Tredje uppsättningen lika men då skickades dom på belastningsprov o 3st var ej godkända. Fick nya igen och däcken fylldes nu även med nitrogen. Fungerar bra nu men däcktrycket på kalla däck kan inte vara mer än knappt 5kg. Ökar till ca 5,4bar vi körning.
Tror inte Nokkia är något kvallitetsmärke längre o skulle det bli däckbyte orkar man inte med detta en gång till.
Under resans gång böt jag även till Alkos fjäderben fram även fast Niesmann har som original förstärkta fjädrar. Dom tycker jag faktiskt är alldeles för hårda. Bilen blev med dom lägre men går nu perfekt.
 
Toppen