Begagnade husvagnsfönster till Sprinter?

Tråd startad i 'Bygga och renovera husbil' av tikoat1, 3 Mars 2017.

1. tikoat1

tikoat1 HBK Intresserad

Kommun:
    Stockholm
  2. rotax713

rotax713 HBK Intresserad

Kommun:
    Sundsvall
    Sv: Begagnade husvagnsfönster till Sprinter?

Hej kolla med S karosser Dorotea
    jag köpte fönster av dom för super bra pris

tikoat1 gillar detta.
  3. mlaajanen

mlaajanen HBK Medlem

Kommun:
    Håbo
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    23263

Där har du begagnade kylskåp också!

tikoat1 gillar detta.
  4. Affezell

Affezell HBK Medlem

Kommun:
    Söderhamn
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4542

Husvagnsfönster är normalt gjorda för att sitta i en tjockare vägg. Om du bara klipper hålet i plåten måste ha en rutlist som passar. Du kan givetsvis klippa hålet i plåten och sedan göra en ram på insidan som passar till den väggtjocklek där dom har suttit i. Har köpt en del från den firman. Heljusta och inget problem att retutnera om man ångrar sig. :)

5. Bennsan

Bennsan HBK Medlem

Kommun:
    Vänersborg
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    12368
  6. tikoat1

tikoat1 HBK Intresserad

Kommun:
    Stockholm

:D Och begagnade Truma för 1800!

De ska jag kolla upp, tackar!

Grymt, bra att veta! Man får helt enkelt vänta tills man bestämt sig för vilken typ av isolering manska ha, sen bygga en ram (i trä) och passa ett fönster i det som funkar med tjockleken.

Tack så mycket bennie! Det finns alltså ett ordentligt utbud med begagnade grejer, mycket bra att veta. Nya fönster till Sprintern går ju på ett par tusen stycket, och ska man ha 4 st, plus en taklucka så har man sprungit iväg med 10.000 kr, hade jag kommit ner till hälften hade jag blitt glad!

7. rotax713

rotax713 HBK Intresserad

Kommun:
    Sundsvall

Kolla med s karosser ulf ändå, jag hade rutor till mittbygge som satt på min donator husvagn som jag skulle använda .men S kaross hade ett lager med nya som dom inte hade nå använing för fick grymt pris på 4 st. Var inte lönt änns att ta bort dom från vagnen plus att seiz fönstrena ram passar olika tjocklek på väggen. Det gjorde inte Hobby ramarna

tikoat1 gillar detta.
  8. Juliaochtommy

Juliaochtommy HBK Intresserad

Kommun:
    Fagersta

Hej hej! Nykomling på sidan här, googling ledde mig till denna tråd. Står just nu i färd med att såga hål i sprinterväggen för att sätta i vårt nyfyndade husvagnsfönster hängmodell när jag inser att väggen på sprintern är ju välvd, och fönstret är rakt! Kommer det att gå ens?!

9. irob

irob HBK Intresserad

Kommun:
    Uppsala
    Orginalfönster finns och även tonat glas är överraskande billigt (kolla med MB/VW). Det finns öppningsbara i USA där man vevar ut/upp underdelen vilket är ganska smart i regnsyfte (Sprinter windows, solid and venting styles). Från VW/MB finns skjutfönster men risken finns ju att det börjar krypa in vatten vid färd och det är ju inte helt säkert vid slagregn.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.