• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batteri Elcyckel

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Elcykel är ett överskattat nöje , vet fler som har fått krånglat med batterier. Åk vanlig svettmula nyttigt och bra för konditionen och välbefinnandet :) :)
Nä, Elcykel är en fantastisk uppfinning. Köpte en från Biltema för några år sedan och jag är fortfarande mycket nöjd. Det skulle aldrig falla mig in att ta med en cykel på husbilen men med Elcykeln så är det något helt annat. Jag trampar och mår bra, med elassistans. Så veka inte, byt batteri o cykla vidare.
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Tänk på en sak varför ser man allt fler män i +50 som klagar på att kaggen växer , har många bekanta som bittert klagar på sin övervikt som helt enkelt beror på överkonsumtion av mat o goda drycker i kombination med ett evigt stillasittande (lathet) och sen ska man ha en eldriven cykel också ? Fysisk aktivitet skapar hälsa och åldersvälstånd , elcyklar och för mycket av det goda nej inget för oss hehe
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Elcykel för mej har öppnat upp för fantastiska cykeläventyr som är helt otänkbart att göra med vanlig cykel. Branta pass i alperna eller vinodlingar med över tio mils räckvidd. Förr cyklade jag som längst några kilometer för att svepa en öl, så för mej är elcykel bara hälsosamt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Elcykel för mej har öppnat upp för fantastiska cykeläventyr som är helt otänkbart att göra med vanlig cykel. Branta pass i alperna eller vinodlingar med över tio mils räckvidd. Förr cyklade jag som längst några kilometer för att svepa en öl, så för mej är elcykel bara hälsosamt.
Håller med!
Att ha batterikraft kvar när orken börjar ta slut i motvind och ständiga uppförsbackar är en välsignelse. Äntligen kan man få se naturen vid sidan av bilvägarna.
Våra billiga elcyklar är de bästa köp vi gjort!
 
Toppen