• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Batteri Elcyckel

H

Höken

Guest
Börjar misstänka att mitt batteri inte tar laddning,laddaren visar grön lampa efter ngn minut, Cyckeln en Gaze inköpt 2013. Gaze i Gbtg verkar ha upphört, var kan man hitta ett nytt alt reparera, ngn som vet?
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
998
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Min cykel, Good Wheele, säljs inte längre, batteriet, slut, en "batteridoktor" i Sthlm byggde ett nytt innehåll i skalet och det kostade 3 000:-, finns inte att få tag på annars. Höll en vecka!
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Börjar misstänka att mitt batteri inte tar laddning,laddaren visar grön lampa efter ngn minut, Cyckeln en Gaze inköpt 2013. Gaze i Gbtg verkar ha upphört, var kan man hitta ett nytt alt reparera, ngn som vet?

Det hände mig också, men det var laddaren det var fel på. Jag fick en ny på garanti och den var inte likadan.
Kolla med annan laddare först.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
S

Sune Kling

Guest
Jag har försökt på alla tänkbara vis få tag i nytt batteri till min Crescent El cykel 2011 har låtit 5 etablerade crescenthandlar undersöka möjligheten att skaffa nytt batteri, men sorry modellen har utgått. Har varit i kontakt med batterifirmor för att se om man möjligt vis kan " packa " om batterit. Går inte, har också fått förklarat varför. Har själv varit i kontakt med crescent (och då sk rätt person/avd) tyvärr modellen har utgått. Har sökt på nätet på andra länder. Finns ej. Vad jag förstått så lovar elcykel leverantörerna att det finns nya batterier 3-4 år. Dessutom är de då väldigt dyra 4-5 tusen kronor. Tillslut gick det prestige i att jag skulle lösa detta cykeln kostade 16 tusen kr, och nu är det värdelös. Nu har jag gett upp och köpt mig en ny.
 
H

Höken

Guest
Hej igen, tack för många svar, jag ringde Bat Bike i Gbtg, och förklarade mitt problem, killen som svarade kände till problemet, nämnde att säkert har ngr celler sagt upp sig, batterierna från den tiden var tydligen inte så bra, tekniken har utvecklats i de nya, så det blir att köpa ett nytt för ca 4000 kr.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Jag har försökt på alla tänkbara vis få tag i nytt batteri till min Crescent El cykel 2011 har låtit 5 etablerade crescenthandlar undersöka möjligheten att skaffa nytt batteri, men sorry modellen har utgått. Har varit i kontakt med batterifirmor för att se om man möjligt vis kan " packa " om batterit. Går inte, har också fått förklarat varför. Har själv varit i kontakt med crescent (och då sk rätt person/avd) tyvärr modellen har utgått. Har sökt på nätet på andra länder. Finns ej. Vad jag förstått så lovar elcykel leverantörerna att det finns nya batterier 3-4 år. Dessutom är de då väldigt dyra 4-5 tusen kronor. Tillslut gick det prestige i att jag skulle lösa detta cykeln kostade 16 tusen kr, och nu är det värdelös. Nu har jag gett upp och köpt mig en ny.

Lider med dig! Hade själv blivit heligt förbannad!!!

Vi köpte för 2 år sedan och har förhoppningsvis mer tur den dagen vi behöver byta. Dels har ett fåtal batterisystem gått och blivit stora (inte standardiserat men nära på).

Vårt val föll på Bosch elsystem som inte heller var speciellt billigt.

Med vänlig hälsning,!
// Niklas
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Om en ikke kan skaffe helt rett batteri så kan en bytte batteriholder, holderen koster lite sammenlignet med batteriet.
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Elcykel är ett överskattat nöje , vet fler som har fått krånglat med batterier. Åk vanlig svettmula nyttigt och bra för konditionen och välbefinnandet :) :)
 
Toppen