• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Barnstol i husbilen

F

F.d. 55849

Guest
Hej!
Tänkte kolla om någon har bra idéer hur man monterar en bakåtvänd barnstol i husbilen?

Har inte hittat några vettiga fastsättnings punkter, Vi har en Rapido med Fiat X250 chassi.
Funderar på att bygga Isofixfästen i bältesramen vid sittgruppen.

Med vänlig hälsning,
Roger
 
F

F.d. 54526

Guest
Som du skriver är nog isofixfästen det bästa så länge sätesplatserna räcker till. Jag tänkte på att ställa barnstolen på ngt slags stativ bakom passagerarstolen och spänna fast mot den, men det kan nog bli problem att stabilisera barnstolen tillräckligt.

//Thomas
 
F

F.d. 53833

Guest
Hade själv samma dilemma förra året när vi skaffade vår LMC.
Lösningen blev två lastöglor som fästes i golvet framför soffan vid matbordet.

Precis under matbordet var det tacksamt nog dubbelgolv, verkstaden monterade lastöglorna med metallexpanders ("mollys"), sitter som berget och känns säkert.

Nackdelen är att men blir av med 1 sittplats när man väl står stilla, men hellre det och kunna sitta 2 fram när grabben väl sover.
 
F

F.d. 55849

Guest
Det låter ju smart med metall expander, ska kolla om jag kan komma in i dubbelgolvet. Har inga luckor i det.
 

Fam Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
4573
Medlemskap
2025
Vi satte en Britax 2 way i soffan mot färdriktningen i midjebälte. Kunde då använda stolen både när vi åkte och när vi satt vid bordet.
 
Toppen