• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

barn på träffar

F

F.d. 4856

Guest
Hej jag och min sambo har haft husbil i 8 år . Jag har inte suttit bakom ratten ännu men nu börjar det bli dax att utmana ödet och köra själv. låter kul att träffa andra tjejer i husbil. Är det någon av er i damklubben som har barn? vi har en dotter på 9 år som följer med.

Hälsningar Eva
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: barn på träffar

Hej Eva!

Vi har en pojke på tre och en flicka på fem år. Till helgen ska jag och flickan åka på en egen tur. Jag brukar alltid köra husbilen, min man gillar inte att köra, så jag är van vid den, men det är inte så svårt, det finns ju stora backspeglar och så har vi back-kamera också. Jag har bättre överblick och sikt än med en personbil!
Här är rätt många medlemmar med barn, detta har frågats om förr.
Men de flesta medlemmarna är nog kring 55-65 år gamla, fast de har ju kanske med sig barnbarn istället!
Kanske ses vi i sommar där ute!

Ha det gott

Annette
 
F

F.d. 3314

Guest
Sv: barn på träffar

Hej!
Jag är flitig bakom ratten, tycker åxå att man har god överblick.
....däremot så undviker jag fortfarande trixiga körningar, det går, men är jobbigt att backa där det är trångt och ha koll på alla hörnen. :spinny:

Eva, prova att köra på några breda vägar när det är lite trafik, du kommer att upptäcka att det är mycket lättare och roligare än vad du tror!

Två barn har vi med oss, grabben har nyss blivit 11 och tösen är 9.
Vi kanske ses! :music-icon:

Vid knapparna / Yvonne
 
F

F.d. 12156

Guest
Sv: barn på träffar

Hej Eva!

Nu i helgen så körde jag våran husbil för första gången.Skapligt nervös var jag,men det gick bra och inte särskilt otäckt heller. Så fler gånger ska det bli,snart kanske man slås med karln om att få köra........:yes:

Vi har fyra tjejer.Men i år så följer bara dom yngsta med på semester.Dom är i åldern 21,20,18,17.Så dom är ju inte så intresserade av att sitta och häcka med Mamma och Pappa.:rolleyes:

så greppa ratten och kör nu,,sen vill du inget annat än att köra.........:mh:

Åse :msn_smiley:
 

susanne

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
3647
Medlemskap
2024
Sv: barn på träffar

Jag har 3 barn en tjejj som är 19 och en pojk som är 17,dom följer inte med så ofta som jag önskat.Men så har jag en sladdis på 6 år han älskar livet i husbilen.
Kul att se om det kommer barn med på träffarna framöver.
Kör bilen själv det är inte svårt och vilken frihet det är,alltid hemma men ändå borta.:music-icon:sussi
 
F

F.d. 3314

Guest
Sv: barn på träffar

Jag brukar också sitta bakom ratten. Gubben kör så mycket i jobbet så han vill inte köra när vi åker ut, så han får leka kartläsare istället... Tycker det är mysigt och inte speciellt svårt att köra bilen, men det tar en stund innan man lär känna den...

Vi har 3 barn med oss ut, 5, 7 och 9 år.

Vi ses....

Vtg/ Marie
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: barn på träffar

Happy har gjort två inlägg om hur många barn som är med.
Jag har räknat och får det till fem barn och tre-fyra vuxna. Husbilen på bilden i avataren ser inte ut att rymma så många, hur får ni plats??
/Annette
 
F

F.d. 3314

Guest
Sv: barn på träffar

Anette,
inga problem med det - Skohorn. (nä, skojjar bara)
Det är lite som "jag är ute när gubben min är inne....."! :spinny:

Fast gubben i det här fallet är brodern och hans familj.
Så när de är ute med husbilen så får vi vackert göra något annat.
Å tvärtom. :music-icon:

Vi äger husbilen tillsammans bägge två (eller rättare sagt alla nio), fungerar bra.

Vid knapparna / Yvonne (som fortfarande är modererad, så svaret kanske dröjer.... :wink: )
 
F

F.d. 3314

Guest
Sv: barn på träffar

Vi är två familjer som delar på den... Våran familj och mannens syster med familj... Vi har den varannan månad så det fördelas jämt... De bor i Göteborg och vi i Frillesås...

Har iofs inte provat att ha båda familjerna i samtidigt men trångt skulle det nog bli... Den är för 6 pers...

Vtg/Marie
 
Toppen