• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bara en liten skitsak

lagneteg

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
20722
Medlemskap
2024
Slutet av April 2017 gör vi en resa till Holland och Amsterdam. Två övernattningar på vägen ner och framme vid ställplats norr om Amsterdam dag 3. Stannar här en natt och på morgonen dag 4 ska vi vidare till Kukkenhof, men lika bra att tömma toan och fylla vatten. Öppnar toaluckan ser då att jag glömt skruva på locket till toatanken, ve å fasa vad gör jag nu? Dubbelgolv så spola rent vågar jag inte. Det får bli att torka torka torka och försöka få rent, ett riktigt skitjobb. Frugan klagade flera gånger på nervägen att det luktade illa i bilen men avfärdades med att det är säkert bara toamedlet som luktar. Hemma igen efter 8-9dagar så blev det storrengöring mellan golv, toaskåp,
 

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Vad är det för toatank där locket behöver skruvas fast?
Eller är det locket till uttappningen du menar?
Men det låtercsom ett riktigt skitjobb...
 

harley01

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14702
Medlemskap
2024
Antar att han syftar på locket som tas bort innan tömning av tanken.....det skruvas i vart fall på vår tank.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Är inte facket för toatanken helt skild från resten av boutrymmet? det är det i alla fall på min HB. När jag gör rent där så sprutar jag bara på rengöringsmedel, sköljer med vattenslang & torkar torrt.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Standard Thetford har et skap som ser tett ut, men det er ikke helt tett så vær litt forsiktig med spyling :D

Kan egentlig lett tettes med Tec7 eller annen PU masse da det kun er noen få fuger langs kanten av golvet og noen skruehull som ikke er tette.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Naturligtvis är utrymmet noga tätat, annars hade jag inte kunnat spolat rent med slangen.
 
Senast ändrad:
Toppen