• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Böda sand

M

mats15

Guest
Hallå vänner
Ska försöka få plats på böda sand en vecka nästa sommar.
Vad för kvarter rekomenderar ni ?
Hur är det mobilt bredbands mottagningen?
Tv mottagning?
Kommer säkert fler frågor och funderingar men nöjer mig så länge.

Mats
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Här blev det inte många svar. Jag blir nyfiken på Böda Camping då jag har kikat på TV-programmet ibland. Vi har passerat 80 och känner ingen längtan att ingår i ett så livligt sällskap. Men, vi har campat med barn en gång i tiden och vi skulle utan tvekan testa Böda om vi kunde dra av 50 år. Är det någon i klubben som varit där? Vad kan man säga om tillställningen. Det verkar finnas allt som behövs för en slö semester liknande den vid medelhavet. Hotellet-playan-hotellet-playan men med egen medförd bostad. Kostar visst 500:- dygnet. Någon som vet, törs, berätta.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Vi stod där för ca 6 år sedan, inga som helst problem plankade stigar ned till stranden, lugnt och stilla när vi nattade in, nära service hus. Mycket folk i rörelse var det förstås, ingen liten camping. Paradgatan, ja vad säger man. Skojigt att se.
Vi låg där 1 natt så någon ytterligare erfarenhet har vi inte.
/Pelle
 
M

mats15

Guest
Vi var där 4 nätter förra veckan och vi är väldigt nöjda
Bodde väldigt nära 5th avenyn , rent och fräscht , finns det mesta utom Systembolaget .
Knäpp tyst efter 23:00 vilket det ska va enligt reglerna.
Bra mat, fantastisk strand, kommer gärna tillbaka.
Priset för natten c:a 650:- hade el vatten och avlopp.
Dyrt men värt att pröva denna camping.

Mats
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Bra mat!? Det gäller att handla med sig mat det finns ju inte mycket om man inte vill ha chips och läsk. Sen fanns det en hel pall med färdig kryddade flintastekar, visste inte att det fanns fortfarande som på 90-talet. Sen kan man ju handla Sibylla mat eller pizza med mikrad botten och givetvis glass i mängder. Detta lever folk på i veckor så det enda negativa verkar vara ”inget systembolag”!
 
M

mats15

Guest
Bra mat var det vi fick iallafall
Burgare pasta pizza fullt godkänt.
Hyfsad sortering i affären.
Vad som menades med att det inte fanns ett systembolag var inte att det var negativt tvärs om så är det bra att det inte finns.
Livsnjutaren har fått detta om bakfoten eller är bara motvals.
Ta en tripp till Böda och njut.
 

Bilagor

  • 335043D5-2DC6-4621-A377-9CA841119F6B.jpeg
    335043D5-2DC6-4621-A377-9CA841119F6B.jpeg
    2,4 MB · Visningar: 23

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Bra mat var det vi fick iallafall
Burgare pasta pizza fullt godkänt.
Hyfsad sortering i affären.
Vad som menades med att det inte fanns ett systembolag var inte att det var negativt tvärs om så är det bra att det inte finns.
Livsnjutaren har fått detta om bakfoten eller är bara motvals.
Ta en tripp till Böda och njut.
Det var min upplevelse med lite ironi i! Men att inte en så fin camping inte kan ha en bra resturang men det är nog typiskt svenskt. Jag blev lite illa berörd när jag såg familjer med barn frossa i skräpmat. Bageriet blev jag imponerad av det var som utomlands och beachen såklart. Böda har många trogna fans men jag lär aldrig åka dit igen.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det var min upplevelse med lite ironi i! Men att inte en så fin camping inte kan ha en bra resturang men det är nog typiskt svenskt. Jag blev lite illa berörd när jag såg familjer med barn frossa i skräpmat. Bageriet blev jag imponerad av det var som utomlands och beachen såklart. Böda har många trogna fans men jag lär aldrig åka dit igen.

Låter lite konstigt, när vi var där och tittade senast (förra året) så fanns det ett antal olika restauranger/barer med olika inriktning, och när jag nu kollar hemsidan finns det alltifrån salladsbar via burgare och pizza till ala carte. Sedan finns det ju butik också, om maten som erbjuds inte passar kan man ju alltid laga själv? :) F.ö. en ganska imponerande anläggning som ständigt förbättras och förändras om jag förstår rätt. TV-programmen är ju ganska hårt vinklade för att göra det spektakulärt, annars är det en stor och välskött camping där det finns många olika möjligheter att stå även om man vill vara lite mera ifred, går det nog ganska bra i utkanterna. Vi har sagt att vi skall stå där någon natt i högsäsong, bara för att iaktta hela spelet på en sådan plats. Tror det blir intressant! :)

https://www.bodasand.se/media/2478/bo-da-beachclub-sommarmeny-2019.pdf
 
Senast ändrad:
Toppen