• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa ställplats du varit på, positiva inlägg.

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Sv: Bästa ställplats du varit på, positiva inlägg.

Vilken ställplats man anser vara den "bästa" är helt och hållet en mycket subjektiv bedömning. Mina 2 bästa är nr.1 Rendsburg, ställplatz an der Untereider, nr.2 Ställplats Trier!
:yes:
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Bästa ställplats du varit på, positiva inlägg.

Är det verkligen ingen som har nämnt Bunn's Ställplats mellan Gränna och Jönköping?

Kanonfin plats med en 100% skötsel och vackra omgivningar.....sen dubbelt roligt iom att det är ett helt nybygge och då måste ägaren ha en bra framtidsinsikt (som man önskar fler får), att begripa att detta med att husbilsturismen ökar som tusan. :yes:
"Reva inte segeln när det blåser utan sätt mer"

Fast det är bara en sak som jag har funderat över gällande just denna Ställplats och det är antalet platser? På deras hemsida står det att det finns ca 100 platser och var är de? Även om man fyller upp grusplanen max så får iaf inte jag det till lite mer än 30st.......
Nån som vet?:confused:
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Bästa ställplats du varit på, positiva inlägg.

Enligt den information vi fick då vi stod där så finns det en stor gräsplan bortanför restaurangen som man kan stå på. Dock finns det ingen ström på dessa platser. Håller med om att det var en oerhört fin och välskött ställplats. Med bastu, kök, tvättstuga mm. för den som behöver detta. Hälsningar Göran Hellman
 

Lundhagen

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Tierp
HBK-Nr
1307
Medlemskap
2024
Sv: Bästa ställplats du varit på, positiva inlägg.

Bland dom bästa är den gamla anrika bandyorten Sandslån och deras gästhamn. Lugnt, vackert, utmärkt service, mycket att beskåda i det gamla bruket, fiske mm. Här går det fort några dagar.
Bandy is a Sirius game.
/Tommy
 
Toppen