• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bästa investeringen för resan söderut

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
För mig: 1 Nya torkarblad, Biltema på förarplats å Bosch på passagersida.
2 Alu 14 LPG-tank. Helt suveränt att kunna tanka LPG överallt. Allrahelst så här års när värmen drar en del.
3 En vätska att spraya på vindrutan som ger bättre sikt. Tips I en tråd från Bengtic. Tack.
 
F

F.d. 55554

Guest
Påfyllning av LPG på utsidan, kan vara så att du inte får tanka med öppen lucka.

Jojje
 

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Tankning på utsidan. Flaskan står i dränerat slutet utrymme. Papper iordning. Inget kan gå snett - not.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
ranko behöver väl ingen solkräm ? hr ju varit här nere så länge så ser väl ut som ett russin ?
Folk tror att jag är lokal apelsinplockare när jag är lite skäggig och med solhatten på. Solkräm med hög skyddsfaktor är viktig, inte minst pga att solen är närmast jorden under vinterperioden.

Benidorm från bergsturen häromdagen: (lite moln tack och lov gör det behagligare att gå på tur)
upload_2019-1-27_20-24-44.jpeg
 

Giovanni

FD HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29183
Medlemskap
2021
Pålitlig navigator... kan vara en välkänd person
Ja så är det . Navigator är ju ett måste, minst lika mycket för hustrun som slipper sitta med näsan i en vägkarta å inte se ngt av resan.
Att köra rakt igenom Paris utan felkörning får nog tillskrivas navigatorn.
 
Toppen