• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avatar ?

F

F.d. 55318

Guest
Vi lyckas inte få vår husbil som profil bild. Någon som kan förklara hur man gör?


Tack / Värmen. :mh2::msn_hot:
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: ?

Gå in under "kontrollpanelen", längst upp till vänster.
Välj "Redigera avatar"
Tryck på "Bläddra" vid alternativ 2
Välj bild i din dator.
Tryck på "Spara ändringar"
Sedan borde det vara klart.

Lycka till
/Thomas
 
F

F.d. 2735

Guest
Sv: ?

Du måste först minska ner bilden till 101*76 pixlar
det kan du göra i picture manager (microsoft office) sedan lägger du in din avatar!
/Fredrik
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.798
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: ?

Jag lade in den bild du hade i Profilen som avatar. Det måste vara en jpg fil och din var gif så det kanske var därför du hade problem.
 
F

F.d. 30455

Guest
Sv: Avatar ?

Smiter in i denna gamla tråd...

Jag lyckas inte ladda upp ngn Avatar heller. Mitt problem är inte i första hand storleken på bilden utan jag kommer inte så långt ens... när jag går in under redigera avatar står det "ingen avator angiven", men ingen info om hur jag lägger in någon.

Vet inte om det kan bero på att jag än så länge bara är registrerad som HBK intresserad och inte fullvärdig medlem? Hittar dock ingen info om att det skulle finnas ngn sådan spärr.

hjälp sökes

/Magnus
 
F

F.d. 30455

Guest
Sv: Avatar ?

Ok, anade det men blev konfunderad då den infon inte framgår någonstans. Lätt åtgärdat dock då jag redan skickat pengarna för medlemsskap. Blev med husbil i lördags och kände att nu bör jag vara fullvärdig medlem. Får väl lite medlemsinfo inom ngn vecka gissar jag.
//Magnus
 
Toppen