• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Automat-Husbilar

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Är det någon som känner till företaget Automat-Husbilar?

På hemsidan (automat-husbilar.se) finns endast ett hemligt telefonnummer, men i deras Blocket-butik finns även en boxadress i Stockholm.

Något företag med detta (eller liknande) namn går ej att hitta på allabolag.se.

Pålle
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Tack, så långt tänke jag inte (rodnar och skäms).

Tittade lite på allabolag.se, och på det företaget är man verkligen mångsysslare.

Pålle
 

Henrik & Ingela

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Vara
HBK-Nr
28757
Medlemskap
2024
Hej alla på husbilsklubben !

Vi är nya här på forumet och snart nyblivna husbilsägare om allt går bra..
Vi är inga forum skrivare eller debattörer, men man kan ju försöka bidra men våran upplevelse
Så här långt.

Vi blev sugna på att köpa en plåtis och bestämde oss för att åka runt och titta på de olika fabrikaten,
Det var inte lätt att välja men till slut var vi överens om vilken möblering vi ville ha m,m
Vi har träffat många olika säljare på vägen och med olika fina lokaler och kontor.
Under tiden har vi också sparat annonserna på blocket med intressanta objekt, däribland en annons från
Automat-husbilar.
Tillslut var det denna annons och någon till som var intressant, jag (Henrik) drog mig länge för att ringa pga
08-numret m,m
Tillslut ringde jag och möttes av en trevlig säljare som säger att bilen och han finns i Göteborg, gött 10 mil
Enkel resa istället för 40 det kan ju va värt att ta en titt.
visst dom har ingen stor och fin butik utan bara en dammig lagerlokal MEN det är ju inte lokalen vi ska köpa.
Bilen var fin och hade det lilla extra som vi ville ha så det blev affär. Nu är det bara några saker som ska fixas och några tillbehör som ska monteras.. hursomhelst vi återkommer när vi har haft bilen någon vecka och vet
Hur det gick.
 
F

F.d. 53876

Guest
Hejsan!
Hej Pålle!
Om han är en mångsysslare så tycker jag personligen att det har ju inte vi med att göra!! Så länge Automat Husbilar gör vad han skall när det gäller husbilar så bry jag mig inte vad har pysslar med vid sidan om! Om du inte har köpt någon husbil hos denna firma än så kan jag varmt rekommendera Örjan på Automat Husbilar, verkligen att ta sig tid med oss och inga problem när vi ville har saker gjorda på våran husbil samt väldigt väldigt trevlig om man jämför andra husbilsfirmor!
Med vänlig hälsning Kenth
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53876

Guest
Tack, så långt tänke jag inte (rodnar och skäms).

Tittade lite på allabolag.se, och på det företaget är man verkligen mångsysslare.

Pålle
Hej Pålle!
Om han är en mångsysslare så tycker jag personligen att det har ju inte vi med att göra!! Så länge Automat Husbilar gör vad han skall när det gäller husbilar så bry jag mig inte vad har pysslar med vid sidan om! Om du inte har köpt någon husbil hos denna firma än så kan jag varmt rekommendera Örjan på Automat Husbilar, verkligen att ta sig tid med oss och inga problem när vi ville har saker gjorda på våran husbil samt väldigt väldigt trevlig om man jämför andra husbilsfirmor!
Med vänlig hälsning Kenth
 

tydjeargos

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Åmål
HBK-Nr
17650
Medlemskap
2022
Hej.
Sitter och läser lite om hur det diskuteras om Automat-Husbilar. Jag har själv varit i kontakt med Örjan om att ev, byta upp mej till en nyare bil. Har bara positiva erfarenheter , dessutom har han mycket konkurrenskraftiga priser.
Mats o Josefin
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Det blir alltid ett känsligt läge i gränslandet mellan att en ny firmas släkt och vänner höjer den till skyarna, och att tillräckligt lång tid har förlupit så att firman i fråga kan anses vara seriös.

Det är misstänkt många med 0 antal inlägg före de lovprisar denna firma................
 

Henrik & Ingela

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Vara
HBK-Nr
28757
Medlemskap
2024
Hej Mikael med mera,
Jag är väldigt ledsen att jag råkade skriva något som kan upplevas som possitivt om denna firma,
jag ska försöka bättra mej.
Jag tror inte vi är släkt med honom, varken jag eller frugan har någon Norling i släkten, man kanske skulle börja släktforska eller göra ett sånt där DNA test!
Jag tror inte vi kan kalla oss vänner häller, jag har pratat med Örjan några gånger i telefon och träffat honom
en gång, då diskuterade vi mest husbilen vi var intresserad av, däremot förstog jag att han gillade Mercedes?
Att jag inte har gjort ett enda inlägg tidigare kan bero på att vi har haft husvagn tidigare, tyvärr sålde vi den för två år sedan och nu kom suget tillbaka men det har jag redan skrivit om.
Förresten, med detta inlägg så har jag ökat mitt antal inlägg med 100% .
Som sagt, vi återkommer om några veckor när vi har utvärderat vårat husbil köp .
 

Henrik & Ingela

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Vara
HBK-Nr
28757
Medlemskap
2024
Hej igen.
Jag hade ju lovat att återkomma efter några veckor och berätta hur husbils köpet har gått .
Men jag har dragit ut på det för att det alltid finns någon som vill tala om hur fel man har.

Hursomhelst ,
Husbilen har vi använt och några saker har krånglat, vi gjorde en lista och Örjan och hans montör har
Fixat allt + monterat markis, drag, cykelställ med mera.
Örjan är en säljare och som alla säljare så kan även han prata, läääänge
Men han har även lyssnat, jag frågade var inet boxen till truma satt för jag ville styra värmen via mobilen,
Då kollade han upp detta och kom på att HB bara var förberedd för inet men han hade skrivit att det fanns app styrd värme i bilen, så han fixade en box utan att försöka prata sig ur den förlusten.
När vi hämtade bilen så hade han tankat den full 120 L diesel och en full gasflaska + nytvättad och städad,
Och han skickade med 4 däcktrycksgivare till vinterdäcken också .

För den som letar husbil så kan det vara värt att slå en signal till Örjan om man har en stund över

Vi är iallafall änsålänge nöjda med våran plåtis.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Jag har egentligen inga åsikter men jag noterar iallafall att det är två st i samma tråd som dubbelpostar.;)

Sen är inte alla nya säljare per automatik dåliga, men det är faktiskt lite roligt att 3st har haft kontakt med det nya företaget och ALLA har precis hittat det här forumet.;).
 

Henrik & Ingela

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Vara
HBK-Nr
28757
Medlemskap
2024
Jag ger upp,

Ursäkta mig att jag är ny här på forumet men det har jag redogjort för tidigare i denna tråd,
Att inte så många talar om att dom har handlat där kan ju bero på att man kanske inte vill "skryta"
om det då man tydligen blir förföljd för detta, vad vet jag?
Jag har gjort inlägg i två andra trådar just för att försöka hjälpa men skitsamma jag återgår till
att bara läsa och inte bidra med något så slipper man bli ifrågasatt.

Tack för mej.
 
Toppen