• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Autobahn

Leif E

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
17113
Medlemskap
2024
Söker erfarenheter från den östliga rutten genom Tyskland. Berlin-Leipzig-München för att hitta
alternativ till A1 och A7 och för att i möjligaste mån slippa köer och vägarbeten. Någon som kört den nyligen?
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sonen körde den vägen i februari till Österrike han tyckte det var ett himmelrike. Jag har kört där några gånger genom åren och där är mindre trafik än på A1 och A7
 

Ronne

HBK Intresserad
Inlägg
17
Kommun
Haninge
Åker alltid den vägen när vi har tagit Trelleborg-Rostock båten. Ligger en ställplats med gratis tömning och dricksvatten i Schwandorf. Den brukar vara lagom att stanna på både upp eller ner. Det är inte alls samma betongskarvar och vägarbeten som A1 och A7
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Vi har åkt den vägen både norrut och söderut i flera år. Senast i april i år. Bra väger med avsaknad av köer och inte särskilt intensiv trafik. Finns många fina ställplatser att besöka.
Har beskrivit detta i flera reseberättelser.
Birgitta
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Med en uppkopplad navigeringsapp får man ständigt varningar för diverse hinder utmed vägen.
 

Bilagor

  • 18A2C844-A884-46B2-8005-1EFC2BED32F5.png
    18A2C844-A884-46B2-8005-1EFC2BED32F5.png
    1,4 MB · Visningar: 42
Toppen