• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Att tänka på om du tar hund med till Grekland

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag tror att detta är ett av det värsta som kan hända dig och din hund är när den rullar sig i ett lik av ett får.... tack...tack jag vet att jag har gjort ett fel.. men måste jag verkligen bestraffas så här hårt:twitcy:... förutom den fruktansvärda stanken och smutsen.... så är det nästan helt omöjligt att få bort i tvätten... då fårets fett (och luckt) sitter som Karlsons klister i pälsen.... inne i öronen, ansiktes ... i hela pälsen/hunden :swoon:... fettet är orange/brunt och syns tydlig.... och luktar ännu värre....jag luktar henne på över 20 meter avstånd...:swoon:
Först försökte jag med havet... men allt som hände var nu att hon nu är en blöt smutsig och illa luktande hund :mad: och mina händer luktar fruktansvärt :mad:.... jag har en liten högtrycks tvätt med den tar inte bort fettet och lukten... tvättmaskinen tror jag är för liten för Wovi... kanske jag kan tvätta henne med diesel:swoon:för diesel löser ju fett och luktar ju bättre än ett dött får...men jag avstår då det förorenar marken... och då jag inte har något avfettningsmedel med mig..... så det blir att använda ett kraftigt diskmedel... efter ca 1/2 tim jobb halva flaskan och halva tanken med vatten :swoon:så luktar hon fortfarande :mad: så det blir en tvätt till i kväll :mad:... eller så klipper jag av all hennes hår...
Som sagt detta är nog något av det värsta mina hundar har råkar ut för här i grekland under tiden jag har haft dem...

:mad:
 
Senast ändrad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Att tänka på om du tar hund med till Grekland

Såna moderniteter som såpa eller galltvål har du förstås inte
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Att tänka på om du tar hund med till Grekland

Såna moderniteter som såpa eller galltvål har du förstås inte


Tack för tippset Esbjörn ... men tyvärr.. det går nog att få tag i här men inte en söndag ... så det blev andra halvan av diskmedel... nu luktar Wovi bättre och får om hon vill sova i sängen... :twitcy: för hon är ganska sur på mig efter tvättarna...

Godnatt från oss ....
 
Toppen