• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Appen Google Trips

F

F.d. 14324

Guest

Tråden handlar om appen google trips som är en hygglig och enkel app för att söka fram sevärdheter, restauranger och nån mer funktion för bokning och rabatter.
Som sagt, hygglig och enkel, jag har haft den installerad nåt år och konstaterar att jag troligen aldrig använt den. Inte för att den är dålig utan mer troligt för att jag använder google sök och google maps istället när jag letar sånt.

Mvh jocke
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag hänger inte riktigt med i vad appen gör till skillnad från vanliga Google Map. Av första inlägget förstår jag att jag skall lägga in platser jag besökt och därefter av allt att döma se alla platser jag inte besökt? Det måste bli ganska många platser!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag hänger inte riktigt med i vad appen gör till skillnad från vanliga Google Map. Av första inlägget förstår jag att jag skall lägga in platser jag besökt och därefter av allt att döma se alla platser jag inte besökt? Det måste bli ganska många platser!
Kanske prova så du ser skillnaden, enklare än att förklara!
 
F

F.d. 14324

Guest
hänger inte riktigt med i vad appen gör till skillnad från vanliga Google Map.

Den stora skillnaden är att Trips gör väldigt mycket mindre saker än maps då den är nischad till några få saker.
I google maps hittar man en massa olika typer av platser medans Trips skalar ner och filtrerar bort det mesta och fokuserar på restauranger och sevärdheter.

Det jag tror Anders menar med "lägger in ställen" är att man kan söka på platser man planerar att besöka och använda Trips för att se vilka restauranger och sevärdheter som finns i närheten.
Denna sökning kan man ju naturligtvis använda för platser man redan besökt och sökresultatet kan ju då eventuellt visa saker man missade när man var där.

Så enklast är nog att testa appen och se om den tillför något för sitt husbilsliv.

Mvh jocke
 
Toppen