• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

App-Mina fordon

Jarmo å Åsa

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Håbo
HBK-Nr
7588
Medlemskap
2024
Sv: App-Mina fordon

Hallå alla.

I våras skulle jag byta bil. Hade den dåvarande bilen avställd. Ställde på den via appen när jag skulle åka till bilfirman för byte. Ställde av när jag var framme på morgonen. Vi gjorde ägarbyte under dan.
När jag kom hem så skulle jag kolla efter nån dag om ägarbytet funkat så märkte jag att jag inte längre kunde se uppgifterna på min "gamla" bil. Ringde då Transportstyrelsen för att fråga hur mycke skatt jag skulle betala. Fick både summa(97kr) och OCR nr av dom.
Funkade kanon:).

Jarmo
 
Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: App-Mina fordon

Appen Mina fordon har inte fungerat på ett tag och de hänvisar till web-sidan i stället.
Ingen info på web-sidan om att appen inte fungerar.

Någon som frågat Transportstyrelsen om när det ska fungera igen eller har mer info om varför det inte fungerar?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: App-Mina fordon

Svaret från Transportstyrelsen:

Hej

Det är stora problem med appen just nu.
Vi vet inte när problemet blir löst, jag har inte fått någon beräknad tid ifrån våra it-tekniker . Undertiden så får jag be dig att använda våra e-tjänster på vår hemsida istället.

Med vänlig hälsning

Johannes Olsson
Handläggare
 

suneulla

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Järna
HBK-Nr
11055
Medlemskap
2024
Sv: App-Mina fordon

Ställer du av bilen en fredag efter kl 19, så går det inte att ställa på den förrän tidigast någon gång under måndagen.

Jag råkade ut för det i höstas. Höll på att missa en färja.
Ringde två gånger till Transportstyrelse och de sa att bilen skulle bli påställd under måndagen någon gång.
Vid tredje samtalet, sa de trevliga damen i andra ändan: Vad är problemet? Jag trycker ned en tangent på min dator nu. Sådär. Nu kan du köra .......... !!

Men standard är: avställning efter kl 19 en fredag, Bilen kan ställas på först under måndagen därefter. Pga datakörning, backuper och ledigt folk under helgerna
 
Senast ändrad:
4

4 JO

Guest
Sv: App-Mina fordon

Ställer du av bilen en fredag efter kl 19, så går det inte att ställa på den förrän tidigast någon gång under måndagen.

Jag råkade ut för det i höstas. Höll på att missa en färja.
Ringde två gånger till Transportstyrelse och de sa att bilen skulle bli påställd under måndagen någon gång.
Vid tredje samtalet, sa de trevliga damen i andra ändan: Vad är problemet? Jag trycker ned en tangent på min dator nu. Sådär. Nu kan du köra .......... !!

Men standard är: avställning efter kl 19 en fredag, Bilen kan ställas på först under måndagen därefter. Pga datakörning, backuper och ledigt folk under helgerna

Apropå att ställa av och på.
Du vet väl att ställer du av bilen och sedan på den med mindre än 14 dagar så betalar du ändå full skatt under denna period. Avställningen var därmed onödig.
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Sv: App-Mina fordon

Uppgiften jag fick när jag pratade med en tjänsteman på Transportstyrelsen igår var att man stängt av appen då det visade sig att den gick att använda på ett icke avsett sätt. Något med koppling mot PUL.

Skönt att den är igång igen för det är otroligt smidigt att ställa på/av via den.

// Niklas
 
Toppen