• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

allsvenskan

F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Historien höll i sig och Blåvitt tog en ny seger på hemmaplan över Elfsborg.
Elfsborg har förlorat de senaste 11 åren borta mot Blåvitt, så även idag. Lite extra är att Elfsborg inte har vunnit en enda gräsmatch i årets allsvenska serie.
Blåvitt förde spelet rejält i första halvlek och det var i stort sett spel mot ett mål så fullt rättvist så leder Blåvitt med 1-0 i pausen. Elfsborg spelade upp sig i andra men kom inte fram till några solklara lägen.
En skada och en avstängning på oerhört tongivande spelare gör att nästa match blir väldigt tuff.
Två solklara straffar, en för varje lag men domaren hade inte rätt glasögon så han missade bägge..
Blåvitts bästa inledning av allsvenskan sedan 1920-talet och just nu en marginal på 5 poäng till tvåan, härlig läsning.
 
Senast redigerad av en moderator:

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: allsvenskan

Visst är det härlig läsning, men jag håller inte riktigt med om att Elfsborg var ofarliga i 2:a halvlek. Med lite flyt så hade de kunnat få med sig 1 pinne.

Blåvit sedan 1955!!

I år går vi för GULD.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Vilken underbar seger mot bajen idag. En gameplan som höll fullständigt i 90 minuter. Trots två ledande spelare borta tar Blåvitt tre nya poäng och går in i uppehållet som serieledare med minst 5 poäng.
Bajen hade chanser, de ägde spelet stundtals och kom också fram till ett par farliga lägen men Blåvitt höll undan och till slut somnade/slappnade bajen av i några sekunder och då gjorde Blåvitt målet som tog oss alla till högre höjder av glädje.
Härligt också att se och höra att bajen fick en rejäl match på läktaren då Blåvitt fans stundtals hördes mer än de upphaussade hemmafans. Göteborg fyllde sin hörna med 1800 fans och sedan var det ett flertal på andra ställen, underbart att se och höra.:)
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Lika bra IFK var i första halvlek lika dåliga var IFK i andra. Underbart rullande i första som ledde till två härliga spelmål. Efter paus tog det enbart tre minuter innan Sundsvall på ett slött IFK försvar kunde nicka in ett mål och det blev direkt spänning i matchen. Ett tag senare gör de också 2-2:mad: Det håller inte att missa dessa klara målchanser om IFK ska ligga i topp,Vibe, Boman mfl hade väldigt klara lägen att avgöra denna batalj men bollen gick hela tiden utanför målramen.
Träna på och ta nya tag mot Norrköping!! Framåt Blåvitt mot SM-guld!
 
F

F.d. 53585

Guest
Sv: allsvenskan

Lika bra IFK var i första halvlek lika dåliga var IFK i andra. Underbart rullande i första som ledde till två härliga spelmål. Efter paus tog det enbart tre minuter innan Sundsvall på ett slött IFK försvar kunde nicka in ett mål och det blev direkt spänning i matchen. Ett tag senare gör de också 2-2:mad: Det håller inte att missa dessa klara målchanser om IFK ska ligga i topp,Vibe, Boman mfl hade väldigt klara lägen att avgöra denna batalj men bollen gick hela tiden utanför målramen.
Träna på och ta nya tag mot Norrköping!! Framåt Blåvitt mot SM-guld!
IFK-MFF 3-1! Bäva månde IFK :)
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

En kväll som denna måste denna tråd uppdateras.
Gustav Engvall, tror hela Sverige ;) älskar dig en kväll som denna. Inget skönspel matchen igenom men ack så god segersötma efter kvällens vinst mot aik.
Tyvärr har inte IFK detta i egna händer men oj vad Gamla Ullevi ska koka på lördag där biljetterna är slut sedan 1,5 månad tillbaka.
 
Senast redigerad av en moderator:

Solviva

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Piteå
HBK-Nr
7744
Medlemskap
2024
Sv: allsvenskan

Nja, inte riktigt. Tror nog att vi är fler Blåvita i förskingringen än "pekineser".
Tror dock att Malmö får svårt att hålla Norrköping stången, men oavgjort vore bra resultat. Vinst för Blåvitt och vips så är vi mästare. Jag kan väl få drömma i alla fall!!!:)
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: allsvenskan

Nja, inte riktigt. Tror nog att vi är fler Blåvita i förskingringen än "pekineser".
Tror dock att Malmö får svårt att hålla Norrköping stången, men oavgjort vore bra resultat. Vinst för Blåvitt och vips så är vi mästare. Jag kan väl få drömma i alla fall!!!:)

Absolut:D Göteborg har väl störst chans att ta hem det, Norrköping tror jag inte har mycket att hämta i Malmö men jag vill oxå drömma så jag hoppas ;):D
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Synd att inte stämning kan förmedlas.. Härlig stämning såhär innan matchstart på HELA Ullevi. Framåt Blåvitt!!
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: allsvenskan

Grattis till Norrköping
Här är det enbart tomhet
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen