• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

adaptrar för lpg fyllning

portugalien

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Tanum
HBK-Nr
12765
Medlemskap
2024
Hej! Jag har en fast gasoltank installerad i bilen och har adaptrar för hela europa med mig.
Har tankat i Spanien för tre år sedan med adaptern som är försedd med en backventil. I år när jag försökte tanka i Benidorm med samma adapter så passade den inte. Fick låna en adapter på macken som såg likadan ut men saknade backventilen. Är det någon som vet om man bytt adaptermodell?

Hälsningar från ett soligt Torrevieja
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det idielle ville være å ha Euro Nozzle montert og en click on for de andre fyllemulighetene. Med dette ville det kun være et meget lite volum som slippes ut ved frakobling og den lukkede nozzle holder resten av gassen inne samt hindrer skitt inn I gassen neste gang. Søkte litt på nettet og ser at en slik løsning finnes med ACME (tysk, irlandsk, amerikansk) fylling I andre enden og mulighet for en disk eller bajonett påkobling.

Det kommer sikkert flere slike produkter.
 
Senast ändrad:

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
En gemensam standard i EU kommer aldrig under min livstid, och många har yttre fyllning då adaptern måste monteras bort för att få på locket, har ännu inte köpt Euroadaptern men det verkar ju bäst att få tag i en utan backventil.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Dear Bengt,
That is correct.
The one with the valve inside we do not sell for a long time anymore. We are sorry that your order went wrong in that way, our appologies for that.
As I looked to your order and also the website I realise the closed Euronozzle is still presented on the website. This should not be.
The closed one will after disconnecting contain liquid LPG gas when dismounted it will release the liquid gas and so burn your fingers or hand.
We can do 2 things:
1. We give you an refund of the price difference
2. You can send the nozzle back and we will refund you your money.
With kind regards Marc Hulsebos
CEO Gaswinkel.com, Broilfire.com, Oklahomasmoker.com
Laboutiquedugaz.com, atourdugaz.fr
Gildenweg 2a
7021 BR Zelhem

Tel: 0315-340099
Fax: 0315-340557
@: marc@gaswinkel.com
 
Toppen