• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

70-talister på ingång?

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: 70-talister på ingång?

Jag är född 71 och sambon 74, har 2 barn (13 och 16) som åker med varannan vecka :)
Pratade precis igår om att det hade varit kul med en träff för oss "lite yngre"
Hade varit hur kul som helst!! :yes:
//Nilla
 
F

F.d. 11621

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Vi är födda -70 & -72...andra husbilen....har sålt huset och köpt drömbilen som vi nu bor i, och i vinter, november till april, tänkte vi dra ner till spanska solkusten och terra pensionärerna där !!!:D har nu bott så här sen 1 augusti och hittills ångrar vi inte 1 minut!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Carola är född 70 och känner väldigt ofta att hennes ålderdom blir väldigt låååång, när vi är ute med husbilen och träffar andra husbilsägare.

Enligt henne började ålderdomen redan för 4 år sedan, när vi köpte vår första husbil. Innan hon fyllt 40!

De flesta är ju i min ålder och hon hänger ju inte med när vi andra drömmer tillbaka, blir nostalgiska och pratar om Siw Malmkvist, Rickard Dahls Em-guld -58 2.12 i dykstil och hur vi satt kring radion på lördagskvällarna och lyssnade på Karusellen.

Hon får bara ett konstigt, lite frågande uttryck i ansiktet!

Kan garantera att hon kommer att skina upp, le den där första gången hon får se andra husbilsägare i hennes egen ålder.
 
F

F.d. 19420

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Då dyker jag in här som 1985;a ;)

Dock rätt ny på det här, haft husbilen sedan juli med en del strul. Men kan bara bli bättre.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Carola är född 70 och känner väldigt ofta att hennes ålderdom blir väldigt låååång, när vi är ute med husbilen och träffar andra husbilsägare.

Enligt henne började ålderdomen redan för 4 år sedan, när vi köpte vår första husbil. Innan hon fyllt 40!

Vi ser bara på ålder som en siffra. Det är gemensamma intressen som gör det hela intressant, sedan spelar inte åldern någon roll.
Vi har i stort sett alltid umgåtts med folk som är några år äldre (ibland mycket äldre), men det utesluter absolut inte heller att umgås med de som är yngre.

Får se om vi kan rodda ihop någon träff för oss "ungdomar" nästa år, vi har ju gott om plats hemma :)

DSC_0417.jpg
 
F

F.d. 11621

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

vi undrar om det är någon av er "yngre" som kommer att åka söderut, läs Spanien, i vinter? vore kul att ses någonstans isf ! vi åker i början av november t o m april....från umeå....:wink:
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Ja det hade ju varit trevligt att åka söderut ett halvår eller så. Planerna har redan börjat mala, men först får väl yngsta barnet sluta skolan och när sedan barnen flugit ut så är det nog dags för oss att bli flyttfåglar. Ska bara komma på något bra levebröd under tiden oxå, lite tidigt med pension :)
 

Sörren

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Det vore kul att se ngn statistik hur åldern fördelar sig här på forumet.
Gissar att 40- talisterna vinner
Sen 50 talisterna mm.:wub:
 
F

F.d. 52936

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Jag är 72:a och min man 69:a. Vi har precis köpt vår husbil så vi längtar till våren när vi ska få komma ut. Vi har en son på 12 och en dotter på 9 och de är också väldigt förväntansfulla på husbilslivet. Planen är att åka ner i Europa till sommaren så i vinter får vi väl planera och drömma oss bort :)

Mvh Karin
 

Cnut

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12232
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Varbergare 71:eek:r här:) med 2 tjejer 96:a & 99:a som faktiskt ännu vill med! Tjejerna övertalade oss att köpa lille Cnutte i vintras efter att vi alla fyra tröttnat på all inklusive à la Turkiet...vi slänger med mtb-cyklar och kombinerar mysiga småstäder, shoppingcenter, fika, mat, bad och upplevelser av olika slag:) Syrran bor i Holland, så dit blir det också någon resa. Kan tipsa om Ulricehamn - alla årstider, fin ställplats vid sjön/kallbadhuset, shopping Lager 157 & skidbackar vinter/mtb barmark. Sedan har vi stått i Råå och cyklat in till Helsingborg på omkring 20min. Ett härligt sätt att resa, äntligen hälsat på vänner som man tänkt göra i flera år men det blivit för jobbigt med 4 vuxna sängplatser...SÅ skönt med eget hushålle!!
 
F

F.d. 50410

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Vi bor i Stockholm sen i januari, jag som är 73a o sambo 64a. Vi har lånat föräldrars husbil i flera år men då blir det bara när de inte är ute. Så i år när vi flyttat, sålt hus o bara har en mindre bil kvar, så slog vi till och köpte en egen husbil. Det är så härligt att vara ute. Vi fricampar mestadels o hade fyra härliga dagar förra veckan i höga kusten med 5 cm snö o minusgrader. Imorn blir det dock tvätt och sen vintervila fram till i mars.
 
F

F.d. 23656

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Halloj, efter 15 år med stora husvagnar, både rullandes och uppställda, köpte vi förra året fritidshus med egen sjötomt. Senaste husvagnen Polar 680bk-10 byttes till en McLouis alkovbil -10. Vi är båda födda -76 och har två barn 10 och 7, samt 2 golden vovvar.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Vi är ju trots allt rätt många med yngre barn.
Hoppas att många av er ska ner till Europa nästa sommar, våra barn hade jätte trevligt (vi med ;)) när vi träffade familjen Forsmyr i Frankrike i somras. Lite för kort tid men vi hade mycket trevligt de dagar vi var där.
Nästa år blir det tre veckor i Kroatien fördelade på Camp Kovacine, Cres och Bijela Uvala, Istrien. Vi åker i mitten av Juli, barnen är 8 & 10 år.

Hoppas vi ses :yes:

Peter :)
 

Cizzie69

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Västerås
HBK-Nr
14143
Medlemskap
2024
Sv: 70-talister på ingång?

Kul att se att det finns lite småbarnsföräldrar här. Vi är visslingen -64 och -69 med en som på snart 8 år. Hoppas jag får hänga här i alla fall. Vi har sålt båten och nästa sommar blir vår första husbilssommar.
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: 70-talister på ingång?

Vad trevligt med 70 talister från Örebro.
Min sambo är 68 och ja 71.a och vi är påväg till vårt sjätte år med husbil. Saknar dock jämnåriga husbilsägare att träffad och umgås med. Och dela erfarenheter och fina ställplatser med.
 
F

F.d. 56076

Guest
Sv: 70-talister på ingång?

Wow jag måste säga att det är fantastiskt, visserligen är vi "medelålders" nu, men att ALLA är inte i Thailand eller på NY resa... Eller så gör vi även det... :-D

En riktig resegeneration är vi... Vi trodde att vi skulle vara ensamma...

Har ni tänkt på hur våra krav kommer att utforma denna marknad i framtiden?

:)
 
Toppen