• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Förutom att åka dit näsan pekar och lusten faller på, bär det iväg upp till Tromsø i sommar. Svenska kusten åtminstone ena vägen.
Jobbar sen hårt på att få tid rulla söderöver ett par mån på hösten, till "smultronstället" i Portugal. Funderar om man blir som ett UFO från en annan planet längs vägen, en ensam kvinna (m hund) som rattar husbil på långfärd? Eller finns det fler av oss?
Behöver man låna en manlig skyltdocka o sätta i pass.stolen kanske...? :wub::music-icon:
Husbilshund2.jpg
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Hej Majzzan !
Låter som underbara sommarplaner ni har planerat ....själv är jag inte så rutinerad med husbil och får väl vara glad om jag kommer utanför stadsgränsen, men den första April så lämnar jag torpet efter 26 år och då börjar min "semester".
Har nu inrett och fyllt husbilen, så jag och Cherry tog en längre provtur en dag.......Cherry tyckte det var så spännande under denna resa, med att då följa allt som föll ner i alla mina välfyllda skåp o luckor.... så länge inte all detta skramlande, dunkande och rasslande kom från motorn, så var det bara att "tuta och köra" :rolleyes:
Kommer att hålla till efter kusten runt om. Skall lägga ut en förfrågan här senare om alla hundbad det kan tänkas finnas
Och under högsommaren drar jag vidare upp efter Norges kust.... så får jag se till hösten om jag följer med flyttfåglarna till sydeuropa, om jag klarar detta. Kanske hamnar jag i Rångedala grusgrop :oops:
Har precis skaffat pass till Cherry och förnyat mitt eget, ifall. Men jag kommer ta dagarna som de kommer........ och följer lusten.
mvh Stig
 
Senast redigerad av en moderator:

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

@Majzzan
Jag tror inte du behöver någon skyltdocka, det räcker nog att du ryter till om det skulle behövas. :D
 
F

F.d. 53837

Guest
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Håller med dig Majzzan.
De är inte många av oss som åker ensam...
Här blir de en sväng till stranden i Lökken å kanske en sväng till Nord Norge..
Man åker dit solen skiner.. :)

Ha de gott.
/Robban
 

Sivfa01

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Ale
HBK-Nr
10295
Medlemskap
2024
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Första året med egen husbil! Den är så ny så jag inte ens fått den till mig ännu...

Men ett par veckor norrut blir det säkerligen. Brukar åka norrut med tält - så i år blir det rena lyx-semestern. Hinner jag så kan det bli Nordkap. Det var så där 20 år sen sist - då med hyrd husbil. Det var den resan som fick mig att drömma om en egen bil någon gång. Och nu är det verklighet!

---

Apropå ensam tjej i bil. Jag och en väninna hyrde husbil nu i påsk. Har aldrig sett så många "tappade hakor" när två kvinnor sitter i framsätet...

Kanske skall skaffa en skyltdocka som du föreslår Majzzan. En snygging!

Siv
 
F

F.d. 55347

Guest
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Trevligt Majzzan! För mig blir det Malung och dansbandsveckan v 29 med min Jack Russel "Jakko". För övrigt är almanackan fri!
 

Lars

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2024
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Första sommaren som jag är ensamåkare , så jag har bara bestämt att sätta bilen i trafik den1/6 och köra till Ystad reningsverk den 2/6 och känna hur det är och vara ensam i husbilen sedan får vi se var det hela landar
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Vet inte om jag skulle trivas lika bra i husbilen helt ensam. Det är stort sällskap med hund.

Lv4-klitterhav.jpg
Då får jag dessutom en spark i baken att stanna och sträcka på benen emellanåt.
Annars har jag en tendens, om jag ska från A till B, att köra i ett sträck så länge
dieseln räcker o tanken är på 120 liter, ha, ha :D
 

Lars

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2024
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Det är det som skall bli spännande att uppleva , om jag trivs eller inte . Har inget djur ljust nu som sällskap , men man vet inte i framtiden så kanske
 
F

F.d. 8325

Guest
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Håller med om att hund är ett mycket trevligt resesällskap....fast det ena behöver inte utesluta det andra :rolleyes:
I dag kom vi till vackra Bjärehalvön och Cherry har redan lekt med flera av de loka förmågorna...värre blir det att hitta någon kompis till gojjan, bland då dessa fördomsfulla och rasistiska gaphalsar till måsar :mad:

Önskar er alla en god fortsättning på färden.
mvh Stig
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Tja den här singeln har fundering på att åka till Lofoten och på vägen dit göra en avstickare till St Sjöfallet:cool:
 
B

Bernerbus

Guest
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Helt klart, hunden är ett jätte trevligt resesällskap, jag har min hund på passagerarstolen med säkerhetsbälte, där trivs hon.:wub:
 
F

F.d. 6497

Guest
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Det är min första sommar ensam i husbilen, var på Öland för tre veckor sedan, det gick bra, jag har skaffat en liten hund.:)
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.063
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Hej... Kan citera Mia som numer kör omkring själ i sin Bürstner 810 (9.2m)
Gubbarna, väl damerna brukar tappa hakan när hon 158lång hoppar ur bilen för tex. tankning...

Själv är det ingen som höjer på ögonbrynen åt när jag kommer i min Bavaria... ;)

Sen kan man undra vad man skall göra som singel i sommmar? Förmodligen Ett par v. på Öland.
Gotland bokat 6-11/Juni, bara älskar den & Fårön!

Trevlig Sommar!
Mvh. Magnus
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Yes, nu e det bestämt. Jag kommer iväg mot Portugal nästa helg o några dopp i medelhavet i Spanien ska nog också hinnas med undervägs - härligt! Kissarna inbokade på pensionat, hunden har fått leptospiros-sprutan och en kompis bor i gäststugan o håller koll på huset.
Städar o fixar med husbilen med hunden troget vaktande utanför, vill vara säker på att få följa med *L*
Kanske vi ses på vägen om det är fler "på rulle" söderöver samma tid bilkörning.gif

Väntar.jpg
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Första gången jag åkt så långt m gamle (11år)hunden, men d går jättebra samtliga palmer längs strandpromenaden här i Altea, där vi står ett par dar på camping, är nu vederbörligen inkissade, ha ha. Ett par långa cykelturer här vi också klarat av, det var mkt spring i tassarna efter många mil i husbilen.
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: ...ååå vad har vi singlar för resefunderingar i år...?

Hej M.
Vilken ras är det på voven, en Mittel spets ?? Bra inbrotts vakt.
Ha en härlig resa !
Totte04
 
Toppen