• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Årsmöte

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Årsmöte

Man ska vara solidarisk med styrelsen när man är styrelsen närstående och låta dom annonsera ut Årsmötet till medlemmarna även om en o annan medlem kan se detta innan

Försöker förklara en gång till. Jag vet inte vem som har talat om det för Kristinehamns-Posten men det är inte vi. Den som vet hur tidningen vet det innan styrelsen har gjort det offentligt på klubbsidan kanske vill tala om det.
Jag har lagt länken till tidningen för jag tycker att detta borde observeras.

Någon har gjort en miss någonstans.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.527
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Årsmötet blir i Kristinehamn

Hej!

Styrelsen beslutade att förlägga årsmötet till Kristinehamn igen. Beslutet togs i onsdags 20 december. Bekräftelse till Kommunen och Arenan gjordes igår. Och med erfarenhet från tidigare år så läcker det ut direkt i media. Därför kontaktade jag NWT för att jag ville att det skulle vara HBK som kom med informationen.

Samtidigt har vi beslutat att lägga ut träffinformation när det nya forumet lanseras, vilket sker mycket snart.

Miss eller inte.... Det finns en tanke bakom beslutet.

Här är texten som står i tidningen.

700 husbilar till Kristinehamn
KRISTINEHAMN: ”Jag har en upplevelsemaskin”

Husbilsklubben väljer en än gång Värmland för sitt årsmöte. I maj rullar 700 husbilar från hela Sverige in i Kristinehamn.
Åke Andersson från Karlstad är vice i ordförande i klubben som är Sveriges största för husbilsentusaister.
– Vi har 14 000 medlemmar. Den mest långväga bor i Australien, berättar han.
Till årsmötet räknar han med att cirka 1 400 personer ansluter, i cirka 700 husbilar. Mötet sker under kristihimmelsfärdshelgen, vid Kristinehamn arena.

Är så fri
Klubbens syfte är att värna husbilslivet som företeelse.
För varje år lockas allt fler av det livet. Främst äldre, men även barnfamiljer.
– Det är ett roligt sätt att leva, säger Åke Andersson.

– Jag brukar säga att jag inte har en husbil utan en upplevelsemaskin. Det finns så mycket roligt och spännande att se och uppleva och med en husbil kommer man nära och är så fri. Det är bara att stanna, dra åt handbromsen så är det klart.

Kunde inte drömma
Fler kommuner borde inse potentialen i att skapa attraktiva ställplatser för att locka besökare som ofta är köpstarka. Besökare som är intresserade av kultur och shopping.
I Sverige finns det drygt 85 000 registrerade husbilar.

– Den här utvecklingen hade vi inte kunnat drömma om för några år sedan. Fritidsfordonen har nått alla till alla samhällsklasser och många familjer har hittat till den mobila campingvärlden där husbilen eller husvagnen står i centrum, för att umgås och kunna ta sig till fotbollscuper eller simläger”, säger Tomas Haglund, ordförande i HRF, Husvagnsbranschens riksförbund.
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Årsmöte

Hoppas att Frankias svar duger för dej.
HaDe Hasse

Visst är ja nöjd med Frankias (styrelsens information) om årsmötet, men jag hade ändå sett styrelsens information som inlägg nr ett i denna tråd.
Frankia verkar ju ha försökt med det, men pressen är tyvärr väldigt snabba att få ut nyheter ibland. Det hade ju kunnat varit en fin första nyhet för HBK i den nya plattformen
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Har det gått ut något meddelande till medlemmar än om årsmåtesträffen? Var hittar jag det i så fall?

/Årsmötes och mäss-sugen!
 
Toppen