• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ålesund-lofoten

Happylife

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
25937
Medlemskap
2024
Har börjat fundera på en tur mellan Ålesund och Lofoten. Blir väl en hel del färjor och andra avgifter. Tänkte be om råd och tips av någon som gjort resan. Hur många färjor är det? Finns någon form av rabatter? Räcker det med typ femton dagar tur o retur? (Bor i Småland). Har inte varit i Norge tidigare. Är nybörjare på husbil.
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Lofoten i juli 2017
Här hittar du vår resa till Lofoten 2017. Visserligen inte din rutt men kanske något du kan använda.
Använd annars sök i den övre blå listen och skriv Lofoten.
15 dagar från Småland verkar kort.
 

IngridO

HBK Medlem
Inlägg
308
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
4492
Medlemskap
2024
15 dagar låter väldigt lite, vi körde i Sverige upp till Tärnaby sedan till Mo i Rana
och kustvägen väg 17 med en del färjor till Bodö ut på Lofoten.
På Lofoten finns det mycket att se , där bör man nog lägga minst en vecka.
Körde sedan upp till Narvik och Riksgränsen och hem via Kiruna.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Har du två veckor på dig får du nog välja bort Ålesund, ta snabbaste vägen till Bodö färja över till Lofoten hem över Narvik- Kiruna tex., eller ta sydNorge runt, hoppa över Lofoten ,prova på tur till Norge första gången ,ta några av dom officiella turistvägarna dom är sevärda.
 

Happylife

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
25937
Medlemskap
2024
Tack för tipsen. Vi har möjlighet att ta tre hela veckor om det skulle behövas och kanske ytterligare någon dag. Tänkte stå på ordentlig till GEIRANGER för att börja där liksom. Sedan kustvägen till Bodö och Lofoten. Vi tänkte åka några dagar före midsommar,tror det är en bra tid. Tar gärna fler tipps om färjor och priser på dom. Hur är täckningen på mobilt bredband hos 3 i Norge utmed kusten?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Skall ni in i dom norska fjordarna först mot Geiranger branta krokiga vägar det tar tid,jag skulle åka via Åre vidare mot Steinkjer och kustvägen mot Bodö.
Alternativ som jag skrivit förut håll er i södra halvan,då hinner ni Geiranger Ålesund mm. det tar tid att köra i Norge.
 
Toppen