• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tyska markbundna TV kanaler?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
En fråga från en teknisk idiot. Vi har en LTC från 2015. Funkat en sådan i Tyskland?
----------------------------------------
Hejsan, jag är inte säker alls men det är väl gränsfall om du ens har DVB T2 i den för LTC var rätt sena innan de fick in det i sina apparater. Får du in svenska HD kanaler här hemma.
Tyska nyaste systemet går högst troligt inte i alla fall.

M.v.h. JANKRO.
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Vi har valt bort TV-antenn på vår nya bil. Streamar från telefonen, funger bra
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Noe jeg ikke har klart å finne er hvilken båndbredde Tyskland har valgt for DVB-T2, Sverige benytter 5 MHz og spec åpner for opp til 8 MHz og ned til under 2 MHz. Eksempelvis her i Australia benyttes 7 MHz så tunere som ikke har kongurasjon for dette fungerer ikke - hadde selv en TV med på flyttelasset som fungerte fint i Sverige, men ikke i Australia.

DVB-T2 har og en mengde andre opsjoner som kan settes for et nasjonalt sendenettverk, så om TV og andre tunere ikke har profil for ett bestemt land og bruker har valgt dette så fungerer ikke mottak.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
I Sverige sänder man på VHF i 7Mhz bandbredd och det har i dom stora sändarna i Skåne, kan finnas på någon slavsändare i övriga landet. På UHF är det 8Mhz bandbredd. Sedan digitaliseringen (som inte är digital) 1997 har jag varit med om massor av problem men aldrig något som varit bandbreddsrelaterat.
 
Toppen