• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Easy Go +

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.572
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Ni som kan...

Åkte in i Norge i onsdags med min bizz i rutan. Passerade några platser med avgift men inget pling hörs. Kollade kontot i gårkväll men inget är draget. Vad är det jag missat?
 

Stefan51

HBK Medlem
Inlägg
1.960
Kommun
Falköping
HBK-Nr
13501
Medlemskap
2024
Är den gammal ? Min bizz fungerade inte när vi åkte över Öresundsbron i påskas
batteriet i den var slut bytes ej , utan fick beställa en ny bizz ( gratis) min bizz
var från 2014 .
Mvh
Stefan
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Du får ingen signal från bizzen,grön lampa tänds på vägsignalen när du passerar tullstationen,beloppet registreras på kontot inom någon dag.
Enda stället du får pling är Österrike samt Öresundbron.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Autopass har valgt å stenge de grønne + lampene for å slippe vedlikehold. Noen få passeringer hadde pling i brikken, men ikke alle - ser ut som dette også avvikles. Så en får krysse fingrene og om en får en faktura fra autopass så klag og gjør oppmerksom på serienummeret på bizzen. Hadde selv et par slike siste året jeg kjørte i Norge, klagen førte til at jeg slapp avgiften :D

Værre var det på Sundsvallsbroen der både + og ip i bizzen, men etter noen mnd kom det en inkasso på fler hundre kr - som før den kom til meg var forfallt. Ved klage til TS fikk jeg bekjeden om at Easygo samarbeidet ikke var i drift og jeg måtte betale manuelt. Problemet mitt var at de sendte regningen med B-post så den var forfallt før jeg mottok den og de sendte den til inkasso og videre til namsmannen som besluttet at de ikke kunne inndrive fra meg i Australia. Men jeg hadde betalt både avgiften og inkassoen når de kom frem til meg. (Og som kremen på det hele,passeringen ble belastet mitt kredittkort av brobizz samme dag som jeg passerte, sjekket kontoutskriften etter at det hele var over). Så jeg har betalt dobbelt for å kjøre over broen og en inkassoavgift som jeg ikke skulle og ingen mulighet for å få noe somhelst tilbake.
 
Senast ändrad:

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag hoppas att Sundsvallbrons inte har tagit Easygo ,har inte kollat ,men räkning kommer normalt med posten så det inte blir dubbelt!
 
Toppen