• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmepaket Fiat Ducato -92

Andypandy66

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
29568
Medlemskap
2024
Hej,

Någon här som har erfarenhet av värmepaketet i en Fiat Duacto -92? Körde igång min gamla trotjänare i helgen och efter några mil så började det att ryka i kupén från värmepaketet och lite kylvätska rann även ut i kupén. Jag stannde och konstaterade att drog jag av värmen så fungerade allt igen. Troligtvis något spjäll/reglage som lagt av i värmepaketet. Har försökt förstå min på hur man skruvar bort och kommer åt delarna men inte lyckats.... Tacksam för alla tips och råd....
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
561
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Hoppas du blir hjälpt av dessa bilder, lite dålig skanner men en liten ledtråd i vart fall.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag hade det felet på min -91'a. Det var kranen där man justerade värmen som läckte. Köpte en ny av AxelAugustin & bytte själv.
 

Andypandy66

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
29568
Medlemskap
2024
Var kan man få tag i en sån bra servicebok/reparationsbok som du har Wessly? Har letat med ljus och lykta men har inte hittat någon.
 

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
561
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Jag hade tur, en granne har haft verkstad på 90 talet så jag fick köpa en bok. Men det finns att hitta på nätet i England, så man kan ladda ner den.
Prova på JKTOWERS
 
Toppen