• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Radion krånglar Ducato -15

Status
Stängd för vidare inlägg.

JuHol

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
Hej,
Jag har en Fiat Ducato 2015 med Knaus bygge. Min radio startar om sig varannan minut. Så den går inte att använda. Det är radion med navigator och back kamera. Irriterande! Någon som varit med om något liknande eller har något gott råd med problemet.
Juhani
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
En varning till,
eftersom din huvudenhet troligen inte uppdaterats, så kan det vara viktigt att få in uppdateringarna i rätt ordning, med omstart av systemet emellan uppdateringar.

Jag läste allt som fanns om detta på nätet innan jag gjorde min uppdateringar för 5-6år sedan.
Jag köpte även ett upplåsningssystem från usa och monterade, då kunde jag modifiera som jag ville, hade både kamera fram o bak att se live, och kunde även se bluerayfilm och film från hårddisken under färd.

Telefonfunktionen blev sämre minns jag efter nån uppdatering, i version 1, kunde jag snacka svenska med Uconnect, sen blev det bara amerikanska den förstod, och det går alldrig att backa en uppdatering
 

JuHol

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
Tack Peter att du engagerat dej!
Helt otroligt! Att man kan få ett sådant här problem med ett system som kostar en bra bit norr om 10.000
Är det så så vill jag lägga ut en varning till att köpa till detta system. När det fallerar så blir man av med telefon handsfri, backkamera, navigation och radio/cd.
Sen 2015 har det säkert varit många uppdateringar. Irriterar mej att man ska bara acceptera sådant här skit. med andra ord tacka nej till denna produkt när ni ska köpa en ny husbil.Om du Peter kan hjälpa mej med detta är jag bered att köra till Köping och ge dej en slant för hjälpen. Jag har ringt några Fiat handlare och de verkar mest vara frågetecken.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
JoHul,
Jag skulle ge dig samma råd som Pålle.
Pumpa inte in mer pengar/energi i din nuvarande huvudenhet.
Ifall du nu inte hittar en seriös/kunnig Fiat-verkstad.

Men sålla marknaden djupt innan du byter ut den, prata även med säljare i butik typ Stereo
Här på HBK måste det finnas stor erfarenhet av dyliga huvudenheter, alla system är bra på något, och tyvärr också dåliga på något, och nästan alla system måste uppdateras, där är det viktigt att man finner en tillverkare som är seriös.

Jag har förr testat några Kina-modeller, och jag kan inte rekommendera dem.

Android-baserat system är en fördel.
Men personligen är jag anti till dessa "allt i ett" system, de nyaste kan vara bättre, men ändå.
Själv kör jag med separat stereo, och en Garmin Camper för navigation+backkamera.
Både stereon och Garmin hanterar mobilen via bluetooth, där stereon är lite vassare på det i mitt fall.
Stereon behöver inga uppd. och Garmin är lätt att uppdatera, och mycket kunnande finns det här i HBK om Garmin.

Jag känner tyvärr att jag inte har tiden att fördjupa mej i ditt system, och jag skulle inte våga göra en uppdatering på någon annans utrustning utan att veta till 100% vad slutresultatet blir.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen