• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Radion krånglar Ducato -15

Status
Stängd för vidare inlägg.

JuHol

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
Hej,
Jag har en Fiat Ducato 2015 med Knaus bygge. Min radio startar om sig varannan minut. Så den går inte att använda. Det är radion med navigator och back kamera. Irriterande! Någon som varit med om något liknande eller har något gott råd med problemet.
Juhani
 
W

Weckman

Guest
Hej,
Jag har en Fiat Ducato 2015 med Knaus bygge. Min radio startar om sig varannan minut. Så den går inte att använda. Det är radion med navigator och back kamera. Irriterande! Någon som varit med om något liknande eller har något gott råd med problemet.
Juhani

Haft samma problem och visade sig vara glapp i strömförsörjningen till ISO kontakten.
Men förklara gärna varför inte ovanstående svar från Montreal inte hjälper dig så kan vi kanske komma fram till en lösning..
Vad är det för stereo och vem har kopplat in den?
 
Senast redigerad av en moderator:

JuHol

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
image.jpg Det var inte menigen att vara oartig. Tacksam för alla som vill hjälpa. Att det kan vara något med strömförsörjningen och jordningen låter som ett bra förslag. Men var börjar jag söka? Stereon är vad jag förstår original Fiat. Med backkamera, navigering.
 
W

Weckman

Guest
Jag skulle plocka ur den och se över dom två röda pluskablarna och var dom får ström ifrån och sedan följa minus kabeln och lossa på dom och `byta/renovera` dessa... Funkar inte detta så skulle jag dra nya kablar till + och - för att se om det hjälper..

Prova även att göra en Factory reset i menyn, vet att vissa radion spökar när CPU blir överfull men vet ej om Fiats stereo har dom problemen..
 
Senast redigerad av en moderator:

JuHol

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
Det jag tycker är konstigt är att den startar om regelbundet efter två minuter. Hur plockar man ut stereon. Är det någon som vet hur man gör? Är tyvärr inte så tekniskt lagd.
 
W

Weckman

Guest
Du har en Fiat RADIO UCONNECT-NAV .... Se länken hur du demonterar den från panelen.. Ska kolla imorgon om jag har mer info i burken om ditt fel, annars kan du kanske hitta något här
Uconnect® for FIAT - System Information. Har du uppdaterat mjukvaran i den någon gång? Gå in i menyn och gör en fabriksåterställning och se om det hjälper..


 
Senast redigerad av en moderator:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Uconnect är en Chryslerprdukt.
När jag fick problem med min Uconnect i en 300C,
drog jag ur säkringen till den i någon minut, då försvann problemen för mig
 

JuHol

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
Provade att ta ur säkringen viket inte hjälpte. Att ta ut radion och börja följa + och - kablar är överkurs för mej. Finns det någon som har haft samma problem och hittat lösningen. Problemet är att den startar om sig med jämna 2 minuters intervaller. Får väl i värsta fall lämna in den för felsökning vilket kan bli kostsamt.
 

JuHol

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
Tackar för alla svar! Jag har nu efter mycket letande hittat en post med Uconnect 5 med samma fel. Felet är att den startar om med jämna mellanrum. Felet åtgärdades med nyare programvara till enheten. Finns det någon som gjort uppdatering av Uconnect , var fick ni i så fall tag i uppdateringen och i hur gjorde ni? Hittar inte på nätet efter mycket sökande. Jag kan tänka mej att det är det vanligaste radio systemet i nyare Fiat.
tacksam för svar.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Kolla på Fiatforum i eu.
Är det en 2015, har du säkert fler uppdateringar att hämta

Jag hittade massor med uppdateringar till min Uconnect (i min Chrysler) på tyska chryslerforum, uppdaterade säkert mjukvaran 2 ggr./år
 

JuHol

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
26826
Medlemskap
2024
Tack! Men har varit inne där och hamnar i USA. Försökt hitta där fungerar inte då jag inte kommer vidare med mitt Vin nummer. Sen är det bara personbilar. Men det är möjligt att jag missat något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen