• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tråkigt besked!

F

F.d. 55554

Guest
190509
@Libom @Lasse W
Livet blir inte som man tänkt sig.
Vi har saknat resorna och sugit i oss det andra skrivit.
NU får man ta dagen som den kommer med gott mod.
Jag har både min humor och mitt humör kvar, än så länge.
Ett steg ner och ett halvt upp på cancerstegen, ibland två ner och ett halvt upp.

Som ni förstår sa har det inte blivit någon runda för min del.

Natten har varit jobbig som vanligt efter en behandling, inte sovit många timmar.

I dag har vi rotat runt bland lådorna, flyttat dom hit och dit, service killen kom och skulle fixa en del skador,
det blev till att flytta en det kartonger igen.

Inte fan blev det bättre när jag var på toa, när jag reste mig så släppte den tömmningsbara påsen i botten.
Resultatet blev att jag kände skiten rinna ner längs benet och innanför mysisbyxorna och ner på golvet.
Tur att det var på toa, bara att spola av sig och golvet.
Tredje detta har hänt, när jag sitter på toa så kommer påsen i kläm mellan magen och låter varvid påsen öppnas, denna gång trots extra tejp

Det är en ny typ av påsar jag fått,
bara dålig erfarenhet av dom.
Skall inte ta hem den sorten fler gånger.
Fabrikat ConvaTec!

Ha en bra dag och en bättre i morgon.
Krya på Er.
Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
190510
Sovet bättre i natt, men var på toa kl 04.00, sen kunde jag inte sova..
Nu kl 05.30 sitter jag i rummet med plattan.
Började skriva detta men så blev det kallt, intog sängen i stället för mer text..

Första rundan efter tisdagens behandling, flyttning och upppackning rundan blev 1,22 km lång och gick i 4,9 km/tim, får väl vara nöjd med det.

Trevlig helg

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
190511

Vaknade strax efter midnatt för att gå på toa, var riktig snurrig, ramlade nästan när jag kom in där
Samma sak vid 4 tiden.
Nu kl.10.40 är jag fortfarande snurrig, mycket mer än vanligt säger Gittan.
Blir troligen ingen runda i dag om jag inte blir bättre.
Inte ens Zoégas kaffe har hjälpt.
Antar att det beror på behandlingen denna veckan

Trevlig fortsättning på helgen.

Jojje
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Trist läsning Jojje, tänker mycket på dig och hoppas sviterna efter operation och behandling snart ska gå över.. Idag ska vi köra och ta lite bilder på rapsfält mellan Gårdstånga och Eslöv. Det är ju sol och blå himmel idag.. Sen kan man ju undra var man gör av alla (en del fina..) bilder, Har två spanienresor 2012 och 2016 osorterade i datorn.. Man tänker det hinner jag, då eller senare.. Men så går tiden.. fortare än man tror..
Må så gott och fortsatt trevlig helg..
Bo Mårtensson
 
F

F.d. 55554

Guest
@Libom

Domens dag kommer i slutet av Maj.
Hoppas ni får en bra runda längs rapsfälten.
Bilderna är ett problem, har många bilder från 2000, samt filmer från våra resor,
Ingen av barnen är intresserad av dom.
Tänk Aldrig att det fixar jag senare, det kan komma nått annat i mellan så du inte hinner,
Som i mitt fall.

I dag har vi köpt mat för 3e gången denna veckan i restaurangen som ligger i samma hus.
Får bra betyg av mig som är van vid att krydda maten.
Kostar 50kr/person med rabattkort,
Det vi bor i kallas Trygghetsboende, vi bor i egen lägenhet, annars finns inget mycket annat här.
Handikappanpassade lägenheter, vissa aktiviteter finns, typ sittgympa.
Medel åldern är 88 år så vi känner oss unga.

Detta är vad vårt boende innebär!

TRYGGHETSBOENDE
Våra trygghetsboenden är för aktiva personer från det år man fyller 70 år. Ett trygghetsboende är ett vanligt boende där du kan bo så länge du själv vill eller kan. Du har tillgång till social samvaro, upplevelser och stimulerande aktiviteter där nya vänskapskontakter kan knytas. Den fysiska utformningen är naturligtvis viktig men lika viktigt är att bryta isoleringen och bidra till ett stimulerande liv.
Ett boende som ger trygghet och gemenskap på äldre dar
I ett trygghetsboende bor du och sköter dig själv precis som i en vanlig lägenhet, med allt vad det innebär från disk, städ och tvätt till att bjuda hem vänner.
Du som redan har hemservice eller andra tjänster kan ta med dem när du flyttar till trygghetsboendet.
Våra trygghetsboende har
– En tillgänglig och trygg utemiljö
– En säker och anpassad bostad
– Trygghetsvärdar som finns till hand och som anordnar aktiviteter
– Gemensamma lokaler för våra trygghetsboende
– Närhet till allmänna kommunikationer
– Närhet till service (vårdcentral, närbutik, pizzeria, bageri bibliotek.
– Närhet till grönområde.

Grönkullagatan
Ett grönt område som inbjuder till promenader och avkoppling i skön natur.
Lägenheterna på Grönkullagatan är tillgänglighetsanpassade med kaklade duschrum,
i stort sett alla lägenheter har balkong eller uteplats.
Finns även ett växthus och odlingslådor.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Jojje..
Det var denna bilden jag ville ha, en mörk grandunge mitt ute i solgult lysande rapsfält. Såg det igår åkte tillbaka idag. Har ofta fått göra så i hela Europa.. Stanna, kolla runt, göra u-sväng och ta en bild med andan i halsen.. Inte alltid det hjälper, fick böter i Spanien då jag stannat på huvudled(utan vägren) utanför Vera tog bilder på vad jag upplevde som gammal sjöbotten.. Polisen kunde inte hantera sin handdator så böterna drogs 2 ggr, men Nordea löste det när vi kom hem. Längre fram fanns bostäder i grottor innan vi kom fram till en fin ställplats alldeles vid havet, Aguilas. Träffsäker påminnelse om att sortera bilder.. det ska jag ta till mig.! Grattis till fint boende, allt finns ju på plats, hoppas ni trivs och kommer till rätta där..
Lycka till med allt..
Bo Mårtensson
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55554

Guest
190512

Gårdagen slutade med en krasch, ett vitrinskåp ramlade ner, som tur var stod matsalsbordet i vägen.
Vi hade glömt pluggarna som skulle sitta mellan över /underdel.
Ett antal koppar, tefat och lite annat for i golvet och gick sönder.
Ingen flytt utan kras.

Jag mår skit som vanligt efter behandlingen, dessutom har en gammal skada i högeraxel gått upp.
Detta tack vare alla kartonger, skåp och annat som fyttats fram och tillbaka.
Alvedonsalva/piller som gäller.

Nu börjar det bli ordning, böckerna är i bokhyllan, vitrinskåpet är lagat och åter på plats med pluggar denna gång.
Det som klarar sig finns nu på plats.
Nu har jag BARA 5 kartongen med teknik/datagrejer som skall på plats.
Någonstans?
Har ju ett rum mindre nu.
Blir till att kasta eller lämna på loppis.

Är man ekorre så är man, allt är bra att ha.
Tyvärr blev det ingen runda i dag, var för trött.

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
190513

I dag var jag på hudkliniken med mina hudförändringar i ansiktet.
Frågade läkaren om han läst min journal, det hade han.
Jag konstaterade att jag nog dog av min rektalcancer innan det blev hudcancer av min Basiliom.
Mycket folk på motttagningen, kunde inte beställa bil hem så jag valde att gå hem.
Det blev en rejäl runda, i stället för 2,8 km blev det 3,7 km eftersom jag gick fel.
Hastigheten blev 5,7 km/tim.
Jag var helt slut när jag väl kom hem, lungorna protesterade ordentling.
Vis av skadan skall jag kolla kartan ordentligt nästa gång jag skall gå hem.
Skall bara ha igång datorn så jag kan lägga upp kartbilden.

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
190516

Dagens runda blev 3 i samma runda.
1. 0,7 km i 5,5 km/tim
2. 0,2 km i 5,4 km/tim
3. 0,5 km i 6,0 km/tim.
Det märks att jag inte gått regelbundet, lungorna protesterade ordentligt när jag kom hem.
Får skärpa mig och kanske inte gå så fort.
Benen drar i väg så det är bara för kroppen att hänga med.

Glömde att nu är det bara stortårna som inte domnar!

Jojje, som hämtat andan.
 
F

F.d. 55554

Guest
190517
Dagens runda blev 2,35 km lång och gick i 5,6 km/tim, tog 25 minuter.
Gick fortare på första halvan.
Lungorna protesterade inte som i går.
Några rundor till och jag får bättre flås.

Det var allt från mig, nu blir det Zoégas kaffe och Digestive

Trevlig helg.

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
190518
Dagens runda blev 2,43 km, tog 25 minuter, hastighet 5,3 km/tim.
Var nog lite för optimistisk när det gällde lungorna, dom protesterade lite i dag.
Det blev en timme på sängen tills Gittan kallade att det var kaffe.

Det tog 5 dagar för mig att bli Ok efter sista behandlingen, torsdagen var första kvällen jag satt uppe och kollade tv.
Inte för att det stör mig med alla repriser.

Har inte kopplat upp datorn, varit mycket att sortera bland tekniklådorna.
5 blev 1 stor låda och några små, inte lätt att flytta från eget teknikrum till att inte ha något, sortera, slänga, ge bort det man inte behöver.
Många kablar är klippta på mitten och slängda.
Hasse (på tur med Thure) var på besök i går och hämtade lite grejer som varit till husbilen.

Dom små tårna är fortfarande delvis avdomnade, hoppades att stortårna klarar sig.
Dessutom känns det som kuddar under fötterna,
känner jag med handen känns det normalt.

Stomin lever sitt eget liv, går inte att kontrollera, det som sker det sker, i bland på fel plats.
Bara att vänja sig, jag lider inte av det.

Trevlig helg och krya på Er

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
190519

Normalt är jag trött av cytostatika, i dag är jag trött eftersom jag var dum nog att titta på ESC till 01.30.

Det blev frukost och sedan sängen i 1,5 tim till kl 10 då väckte Gittan mig med Zoégas kaffe.

Det som oroar mig är att minnet blivit sämre, kan tänka på att jag skall göra en sak, sedan är det borta.
Kanske dags att ha en lapp runt halsen med uppgifter om namn och bostad?:yes:

Dagens runda blev 2,08 km lång, tog 22 minuter, gick i 5,7 km/tim, lite problem med lungorna.

Trevlig söndag.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Vet inte om eller hur cytostatika påverkar minnet, men tror att allt annat du nu tyvärr går igenom, påverkar minnet, ockuperar ditt sinne.. Du blir väl som vanligt igen när allt detta är över..
Önskar dig allt gott, promenader och Zoegas, Gittan och Rappe i närheten.
Avataren är från Juldagen i Peniscola 2015. Därefter kommer ju massor av fort. osorterade resebilder..
Hälsningar
Bo o Lisbeth
(Libom)
Malmö
 
F

F.d. 55554

Guest
@ Libom

Minnet har varit dåligt långt innan behandlingarna.
Jag VET att cytostatikan påverkar minnet, bra att skylla på när man inte minns, förr var det åldern.
Allt annat är är det inga problem med, lagom klara med uppackning och iordningställande till midsommar!:yes:
Jag har en förmåga att INTE lyssna på min kropp trots att Gittan säger till om det.
Benen och knoppen har olika åsikter, jag är mitt i mellan.:twitcy:

Dagens runda slutade på sängen där jag hämtade andan, tog blodtryck, puls och syresättning.
Blev liggande i 2 timmar utan att somna bara slappa, gick in och lade mig på soffan och slocknade bums.
Sov där riktigt hårt i en timma, hade svårt att komma upp ur hålet.

Jojje
 
Toppen