• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elmoped

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Nu har Transportstyrelsen prackat på mig ytterligare en elmoped JPG88Y, en Vässla okänd färg.
Hittade de något i papperskorgen som de trodde var mitt?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Nej, det är tydligen mopeden som frugan har, en moped 2 som inte kräver registrering och skylt.
Det enda som krävs är trafikförsäkring. Maxfart 25 km/h.
Nu blir det snurrigt värre och jag bävar för vad Transportstyrelsen skall hitta på härnäst.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.861
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Svenska byråkrater i sitt esse :confused::eek::swoon:

Jag lider med dej Anders, vilken soppa !!
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Tack vare denna tråd så har jag läst på om min försäkring (320:-/år) och den gäller i länder där grönt kort gäller. Så det är bara att lasta veteranmoppen (30km/h fast alla gick i 45km/h och ingen brydde sig) i garaget och köra.
 

Bilagor

  • Ks50 i garage.jpg
    Ks50 i garage.jpg
    1,4 MB · Visningar: 63

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Att köra utan, eller med fel försäkring kan bli MYCKET dyrt. Jag köpte en traktor en fredagskväll och kunde inte försäkra den förrän på följande måndag. Säljare hade skrivit fredagen som ägarbyte.
De två oförsäkrade dagarna kostade mig över 600:- till trafikskadeföreningen. Först en fast avgift och sedan kostar varje dag som fordonet inte är försäkrat.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Nej, det är tydligen mopeden som frugan har, en moped 2 som inte kräver registrering och skylt.
Det enda som krävs är trafikförsäkring. Maxfart 25 km/h.
Nu blir det snurrigt värre och jag bävar för vad Transportstyrelsen skall hitta på härnäst.
Får du någon rätsida på din moppe, och vad säger säljaren/Vässla om att den inte bir reggad?

// Tommy
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Får du någon rätsida på din moppe, och vad säger säljaren/Vässla om att den inte bir reggad?

// Tommy
Nej, det visade sig att importören/leverantören hade givit fel information till Transportstyrelsen och har skickat in en rättelse. Det kan ta tid, lång tid innan det blir rätsida på problemet.
 

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2024
Nej, det visade sig att importören/leverantören hade givit fel information till Transportstyrelsen och har skickat in en rättelse. Det kan ta tid, lång tid innan det blir rätsida på problemet.
Vad har hänt i ärendet med dina mopeder, blir det några turer med dessa fordon har du kunnat försäkra dem, vad blev priset på försäkringarna?
 
Toppen