• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
Jag köpte den på Sprinter i santa pola för 29,90 Euro. Tror du kan hitta den i sportaffärerna men de flesta är inriktade mot sport så där är kalori puls och stegräkning viktiga min har ju lite mer inriktning mot hälsa men ser ganska lika ut. Har ju stegräknare också Kjell har ju olika sorter och förmodligen clas också så det gäller att läsa på lite. De lite dyrare har ju gps så man kan se hur långt man gått efteråt. Det jag gillar är pulsen syresättningen och blodtrycket och hur mycket jag sovit hur bra och hur många gånger jag varit uppe på natten.
Det som är viktigt är att det finns en bra app som fungerar till klockan det var ett par som hade en liknande modell på bahia men den appen hade problem att koppla ihop mobilen och verkade sämre.
Så nu har du lite research att göra, känns tryggt att kunna kolla blodtryck och puls när man mår dåligt som när jag fick kristallsjukan då fick jag värdena direkt på klockan och kunde lugna mej lite trodde inte så mycket på stroke efter det.
Reloj Actividad Bluetooth Innova - Reloj Inteligente | Sprinter
hittade armbandet på sprinter!
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Min klocka kopplar upp sig lätt till appen. Där kan man se puls, sträckan man gått, antal steg och mycket annat. Den använder GPSen i telefonenJag har en kopia på den också som påstår att den kan mäta blodtrycket, jag höll den i luten utan kontakt med kroppen fick i gen puls men ett blodtryck på 120/90, tror inte riktigt på det värdet. Jag ska ladda den och ha den på andra armen några dagar och jämföra värdena mellan dem. Ska ladda en gammal iPhone och koppla upp den mot den.. Ska bli spännande.
Den kan bli din Jojje för en symbolisk summa (en kopp Zoegas) om den verkar stämma.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jo den ger ett värde även om man inte har den på sej, antar att den har ett helt annat sätt att mäta, mätte med min vanliga blodtrycksmätare och skrev in värdet som en sorts kalibrering och jag tror det stämmer rätt bra.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Ungefär så här är tanken att det ska bli när det är färdigt. Åsas miniscooter får släppa till motor, batterier och elektronik. Så kan vi åka omkring och titta oss omkring utan att jag behöver anstränga mig. Vi får se om det funkar som jag tänkt.

97BB4991-2D40-4D43-9A80-E7606E977887.jpeg
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag var det tänkt att vi skulle kört till HBKs årsmöte men det blir inte så. Det är ett tjutande ljud i bilen som gör att jag inte vågar köra så långt. Det kommer strax över 90 km/h och det följer varvtalet på utgående axel på lådan.
Jag bytte lådan hösten 2017 och har garanti kvar om det är i lådan problemet finns.
Inte säker på att det är lådan, kan vara lagerljud från stödlagret på drivaxeln. Ska kolla detta i helgen.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen