• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ditt extra simkort

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag skulle bli himla tacksam om ni vill svara få en fråga....

Har du samma mängd Gb att surfa för på ditt extra simkort som orginal simkortet ??

Skriv gärna vilken operator du har

Tackar så mycket på förhand

Peter & Wovi & Tilka
 
F

Fd.47585

Guest
Jag har telenor med tvillingkort, korten "äter" av samma pott, i mitt fall 50GB.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag har 4 extra datakort med unlimited i Sverige och 30Gig i EU. Alla kort delar på potten och det ät Tele2.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag har tele2 (via hbk) med 1 extra data-sim, båda sim förbrukar ur samma pott.
 
W

Weckman

Guest
Har ComHem idag med obegränsad surf både på telefon och datakort "Router" för 399:-mån. 100GB utomlands.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
2 mobilabonnemang hos A3 med mobilsurf á 40 Gb = 80 Gb/mån. tidsobegränsat, dvs. ingen 4-månaders regel som dom flesta har (OBS! operatörer brukar ”gömma” begränsningen i det finstilta så läs på...). Kostnad hittar du på A3’s hemsidor.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Vist Ranko.. men jag har bundit mig för 24 månader :eek::(.... och när operatören var i kontakt med mig då lovade de så mycket och nu när jag har förståt vari problemmet ligger så sitter jag där.....

TRE lovade detta...

Angående extra simkort 3 och delad surf.jpg
Och detta....

Angående extra simkort 3.jpg


Och när du väl har köpt vad de lovar.... så får du detta.... denna info kommer man inte åt föränn man har köpt ett extra simkort...

Max 5Gb med extra simkort.jpg

Så nu vill jag klart och tydligt påstå att TRE är ett riktigt MAFFIA företag :swoon:....
 
Senast ändrad:
F

F.d. 56515

Guest
Jag har haft tre sedan dom startade i Sverige 2003 och aldrig haft några problem som dom inte kunnat fixa mer eller mindre direkt. Alla i familjen har varsitt abonnemang plus bredband totalt 126 gb i en surfpott. Jag har även en bärbar router i husbilen när vi åker utomlands med mesta surfen på som vi kan ansluta till när surfen är slut på mobilerna.
 

Bettan o Einar

HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Jag skulle bli himla tacksam om ni vill svara få en fråga....

Har du samma mängd Gb att surfa för på ditt extra simkort som orginal simkortet ??

Skriv gärna vilken operator du har

Tackar så mycket på förhand

Peter & Wovi & Tilka

Har ett mobilabonnemang hos 3, med två extra simkort.
Förra sommaren då vi var nere i Tyskland märkte vi att extra simkorten bara hade 10GB (?) att surfa för (av potten på 60GB/månad). Var tvungen att sätta telefonens simkort i routern för att kunna nyttja hela surfpotten. Har nu bytt telefon och fått abonnemanget ändrat så att vi bara har 50GB surf/månad. Ska bli intressant att se hur det funkar i år med surf utomlands.

Hälsar
Bettan o Einar
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Har Telias abonnemang komplett med extra sim-kort i mobil rauter och två telefon nr 40g ..20g månad gemensamt utanför Sverige .
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Telefonen kan du använda som Hot Spot (Router)

Vist ... och det gör jag nu också...... men med routern så har jag mycket mindre jobb med att ställa in alla enheter, om jag jämför med att använda mobilen som "router" sen var min plan att ha en extern hårdisk i royern där alla andra av mina enhet lätt kan komma åt dokument, foton, filmer mm.... nu kan jag helt glöma detta om jag inte hela tiden vill växla nätverket mellan mobilen och router....
 
Toppen