• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trosa hamn ställplatser !

F

F.d. 55989

Guest
Liknande prishöjningar har skett i andra populära gästhamnar längs kusten ,sedan nya ägare tagit över.
Vill du lägga din båt en månad kostar Maj 1000kr med Juni 15000kr, tillgång efterfrågan styr helt.
15000kr?
 

knauser

HBK Intresserad
Inlägg
142
Kommun
Katrineholm
driver man affär med ställplats så är Trosa, Mariefred med flera av dom 'bättre' ställena, 'rika' turister , vad tror ni affärerna runt om i staden gör?? sänker priserna till turisterna ??

Tror att om 'ni' hade möjlighet att driva ställplats gjorde ni likadant trots allt det är säsongsbetonad verksamhet.

Pengar styr ! tyvärr är det marknads ekonomi....
 
S

Sören-6830

Guest
Efter lite ändringar hit och dit ser prislistan ut så här, enligt mail jag fått från dem: https://www.trosanyagasthamn.se/
Och naturligtvis har pris och efterfrågan ett samband, få se hur det fungerar. Störningarna från trafiken till o från Edanö samt kommunens förråd tvärs över gatan borde avspegla sig i priset.
 

Leffe S

HBK Medlem
Inlägg
254
Kommun
Solna
HBK-Nr
15474
Medlemskap
2024
Då lägger vi till Trosa på våra svarta ställplatslista för överpris på ställplatser.
Trist på sådan trevlig och mysig stad..
Men tur att det finns billigare och gratis alternativ för att sova över en natt i HB.
Men som sagt valet är fritt i " prishöjarlandet "
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Då lägger vi till Trosa på våra svarta ställplatslista för överpris på ställplatser.
Trist på sådan trevlig och mysig stad..
Men tur att det finns billigare och gratis alternativ för att sova över en natt i HB.
Men som sagt valet är fritt i " prishöjarlandet "
Det finns ju gratisplats också i Trosa men utan service.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Underligt, på deras hemsida, https://www.trosanyagasthamn.se/, står det att priset är 220:- + el 60:- för platserna vid Edanöbron. Platserna vid cafeét 280:-inkl obligatorisk el.
Lite förvirrande med de olika uppgifterna, speciellt när jag nämnt de tidigare prisuppgifterna vid kontakter med Trosa kommun och Södermanlands Nyheter.
Nya ägarna har tydligen bliver tvungna att sänka priserna.
 
Toppen