• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig verkstad?

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Hej på er alla, jag tvungen att lämna in husbilen för byte av drivaxeldamask. Den enda verkstaden som kunde få in en 8.5 meters boggi bil och hade ett hyfsat bra pris var Hedins bil i Halmstad.
De är ju Fiat återförsäljare och reparerar Fiat men har fått dåliga vibbar av dem.
Är det någon här som har erfarenhet av deras verkstad?
 

Ducato Affe

FD HBK Medlem
Inlägg
211
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
27245
Medlemskap
2022
Känner inte till Hedins i Halmstad, men enligt dom flesta i Fiat kretsar ger inte mycket för Hedin kedjan!!
Man får väl hoppas att dom klarar att byta en drivaxeldamask utan några problem, annars är det inte mycket till bilverkstad!!

Här där jag bor finns en hyffsat stor verkstad för Fiat o Iveco transport/husbilar, dom har väldigt bra rykte o har verkstad för allt från bil till största lastbil,

Dom heter ABS i Alvesta, har säkert hållt på m Fiat/Iveco i 25år, har sett att dom har till o med elplats utanför för husbilar som sover över för att tas in på morgonen!!
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Ringde till verkstaden för att Kolla vilken tid den skulle bli klar. Fick till svar att det var bara 80% att den blev klar tills fredag kväll. Anledningen var att det det var en gamal bil(-04) så att det kunde finnas bultar som satt fast. Jag sa till honom att jag hämtar bilen för att lämna in den en annan gång kanske mitt i veckan så att de har tid på sig. Deras parkering är också väldigt liten och de har flyttat husbilen till olika platser för att få fram andra bilar och det känns inte bra att de kör runt inne på parkeringen och att de kanske kör på något.
Har beställt tid på en annan verkstad i närheten, tiden som är avsatt för bytet är 2.3 timmar.
 

björns

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1458
Medlemskap
2024
Dom bytte bränslefilter 3,0 motorn halvintergrerad (eget filter) arbetskostnad 1069kr Vad tycker ni dyrt el förmånligt ??
 

UffeA

FD HBK Medlem
Inlägg
220
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
25368
Medlemskap
2021
Tylösands motor hanterar Fiat och agerar med hygglig prissättning.
Har nyttjat företaget ett par gånger och uppskattar deras service
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Det blir inte fler besök från mig till Hedinsbil i alla fall. Att de tar något mer betalt på en märkesverkstad kan man ju köpa men deras osäkerhet och dåliga hantering av kundbilar vill jag inte bli utsatt för mer. Förmodar att Tylömotor kan ta in lite större husbilar då?
 
Toppen